Loodvervanger of niet
- Roger
- Posts: 183
- Joined: 01 Mar 2009 15:35
- Location: Noord Brabant the Netherlands
- Contact:
Loodvervanger of niet
ik heb al aan diverse liefhebbers gevraagd of ik loodvervanger moet toevoegen aan de loodvrije 98 benzine of niet. Wat is jullie mening?
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Een "Normaaltje" loopt het beste op Euro 95.
Omdat deze uilenzeik erg schraal is en niets meer te maken met de brandstof die de Professor voor ogen had, doe ik er af en toe wat loodvervanger bij, en af en toe wat 2-tact olie.
Voor de C/SC/912 is Euro 98 met dezelfde toevoegingen goed.
De toevoegingen zijn dan niet zozeer bedoeld voor de klepzittingen, alswel voor de inlaatgeleiders.
You takes your chances and you pays your money !( H.P.)
Jan.
Omdat deze uilenzeik erg schraal is en niets meer te maken met de brandstof die de Professor voor ogen had, doe ik er af en toe wat loodvervanger bij, en af en toe wat 2-tact olie.
Voor de C/SC/912 is Euro 98 met dezelfde toevoegingen goed.
De toevoegingen zijn dan niet zozeer bedoeld voor de klepzittingen, alswel voor de inlaatgeleiders.
You takes your chances and you pays your money !( H.P.)
Jan.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: benzine
JDMM wrote:Een "Normaaltje" loopt het beste op Euro 95.
Omdat deze uilenzeik erg schraal is en niets meer te maken met de brandstof die de Professor voor ogen had, doe ik er af en toe wat loodvervanger bij, en af en toe wat 2-tact olie.
Voor de C/SC/912 is Euro 98 met dezelfde toevoegingen goed.
De toevoegingen zijn dan niet zozeer bedoeld voor de klepzittingen, alswel voor de inlaatgeleiders.
You takes your chances and you pays your money !( H.P.)
Jan.
Er was, met de afschaffing van euro 95, net discussie op mijn werk ivm benzine voor oude karretjes. Tot nu toe tankte ik altijd 95 met mijn C'tje (heb er zelf nog maar 4 volle tanks ingedaan wegens nog niet zo lang in bezit). Maar dat moet nu dus 98 worden, zoals ik hierboven lees is dit beter. Wat ik me nu afvroeg is hoe vaak moet er zo'n additief bij en hoeveel?
Alvast bedankt
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Loodvervanger of niet
mijn c loopt het lekkerst op bp ultimate of shell v-power, en dan ook nog met loodvervanger.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Loodvervanger of niet
Ik tank zo veel mogelijk V-Power vanwege het ethanol gehalte in euro 95 (5%). Volgens de laatste info die ik heb zou er in V-Power (en BP Ultimate) geen of maar een fractie ethanol zitten. Loodvervanger doe ik er heel af en toe bij, maar ik geloof dat ik dat dit jaar nog niet gedaan heb......
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Loodvervanger of niet
Als ik weet dat ik relatief veel ga rijden en de auto staat niet lang stil, dan gebruik ik 95. Voor de winter gaat er meestal 98 in. Ik gebruik geen loodvervangers.
De motored^n in mijn autootjes hebben compressieverhoudingen (ver) onder de 9.
De motored^n in mijn autootjes hebben compressieverhoudingen (ver) onder de 9.
Every Part a Piece of Art
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Loodvervanger of niet
Voor de winterstalling doe ik er ook nog stabilisator bij.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Loodvervanger of niet
ik rij door in de winter
alleen op het eigen terrein hoor, daar strooi ik niet, af en toe even aanslingeren die ouwe hap
alleen op het eigen terrein hoor, daar strooi ik niet, af en toe even aanslingeren die ouwe hap
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Loodvervanger of niet
Ik was ook van plan af en toe de oprit eens op en en af te rijden tijdens de winter...
Kga er 98 ingooien en af en toe loodvervanger.
Stabilisator kende ik niet... Ga ik eens opzoeken...
Alvast bedankt voor de tips.
Kga er 98 ingooien en af en toe loodvervanger.
Stabilisator kende ik niet... Ga ik eens opzoeken...
Alvast bedankt voor de tips.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Loodvervanger of niet
Het is erg slecht voor een motor om deze gedurende de winter af en toe te starten en niet goed warm te rijden. Bij de verbranding van benzine komt water vrij en deze reageert met zwavel tot zwavelig zuur en dat zit dan in de motor om diverse delen te gaan aantasten.
Dus of goed warm/heet rijden zodat het water verdampt is of hooguit op de startmotor een paar keer rond laten draaien tot je oliedruk hebt.
Dus of goed warm/heet rijden zodat het water verdampt is of hooguit op de startmotor een paar keer rond laten draaien tot je oliedruk hebt.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Joske
- Posts: 391
- Joined: 13 Jul 2015 05:36
- Contact:
Re: Loodvervanger of niet
Dat wist ik dus niet... Dan zal het 98 + stabilisator worden (weet nu ondertussen wat dat laatste doet). Kan iemand een goed merk stabilisator aanraden? En moet je daar dan eerst nog enkele kilometers mee rijden vooral je de wagen voor de winter op stal zet?
Bedankt voor de tips.
Bedankt voor de tips.
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Loodvervanger of niet
Minstens 20km rijden hebben ze me vroeger ooit verteld
Return to “Heizung und Kraftstof Anlage - Heating and Fuel System”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest