Heb ze ook besteld, maar dan bij K&N, € 130 incl.verz.kosten.
Jan.
Increased flow!
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Increased flow!
If all else fails, read the Workshop Manual !
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Increased flow!
K&N filters van de week binnengekregen en gemeten of de flow ook inderdaad het dubbele is.
Een meetopstelling gemaakt en de flow gemeten bij deellast en vollast.
Hierbij heb ik bij verschillende standen van de gasklep met beide filters gemeten
Jammer genoeg zijn de waarden voor de originele filter en het K&N filter precies hetzelfde.
Nu kan het zijn dat een 400 cc cilindertje harder aan dat filter zuigt dan mijn Miele stofzuiger, maar ik denk toch dat de verschillen marginaal zijn.
Blijft het voordeel dat ze wellicht nog beter filteren en langer mee gaan.
Jan.
Een meetopstelling gemaakt en de flow gemeten bij deellast en vollast.
Hierbij heb ik bij verschillende standen van de gasklep met beide filters gemeten
Jammer genoeg zijn de waarden voor de originele filter en het K&N filter precies hetzelfde.
Nu kan het zijn dat een 400 cc cilindertje harder aan dat filter zuigt dan mijn Miele stofzuiger, maar ik denk toch dat de verschillen marginaal zijn.
Blijft het voordeel dat ze wellicht nog beter filteren en langer mee gaan.
Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Increased flow!
Nee, niet gemeten zonder filter, kan ik nog doen.
Ik heb gemeten met twee nieuwe filters.
Ben er van overtuigd dat het plaatje er na b.v. 10.000 km. anders uit ziet ten faveure van het K&N filter, m.a.w. dat de flow van het dure filter over een veel langer bereik goed blijft.
Hoe dan ook, ik heb ze en ga ze er in zetten en die € 130 terugverdienen, en ik was ook niet van plan om er op af te studeren.
Jan.
Ik heb gemeten met twee nieuwe filters.
Ben er van overtuigd dat het plaatje er na b.v. 10.000 km. anders uit ziet ten faveure van het K&N filter, m.a.w. dat de flow van het dure filter over een veel langer bereik goed blijft.
Hoe dan ook, ik heb ze en ga ze er in zetten en die € 130 terugverdienen, en ik was ook niet van plan om er op af te studeren.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Increased flow!
Voor de Hoogmis nog eens serieus gemeten aan de filters.
Er is (met vol open gaskleppen) geen verschil in flow door de ene of de andere nieuwe filter.
Zonder filter wordt de flow, geheel tegen de verwachting in, wel iets slechter, hetgeen waarschijnlijk wordt veroorzaakt door slechtere geleiding, wervelingen en/of verandering van doorstroomcoëfficient.
Dat is iets anders dan wat hier beloofd wordt:
http://www.knfilters.nl
Jan.
Er is (met vol open gaskleppen) geen verschil in flow door de ene of de andere nieuwe filter.
Zonder filter wordt de flow, geheel tegen de verwachting in, wel iets slechter, hetgeen waarschijnlijk wordt veroorzaakt door slechtere geleiding, wervelingen en/of verandering van doorstroomcoëfficient.
Dat is iets anders dan wat hier beloofd wordt:
http://www.knfilters.nl
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Increased flow!
Stel, we rijden plankgas met een Normaaltje, 160 Km/h.
Verbruik 1:10. Het verbruik is dan 16 L/uur=12,8 Kg/uur.
Bij 3% CO is het luchtverbruik van de motor dan 256 Kg/uur.
Door ieder van de twee filters gaat dan 128 Kg/uur lucht.
De Miele stofzuiger zuigt, gemeten met meerdere Uni-syns 300 Kg/uur door een filter, dat is dus meer dan het dubbele van wat er bij vollast op de weg door heen gaat !
Jan.
Verbruik 1:10. Het verbruik is dan 16 L/uur=12,8 Kg/uur.
Bij 3% CO is het luchtverbruik van de motor dan 256 Kg/uur.
Door ieder van de twee filters gaat dan 128 Kg/uur lucht.
De Miele stofzuiger zuigt, gemeten met meerdere Uni-syns 300 Kg/uur door een filter, dat is dus meer dan het dubbele van wat er bij vollast op de weg door heen gaat !
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Return to “Heizung und Kraftstof Anlage - Heating and Fuel System”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest