Olie

User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Olie

Postby Hirth » 05 Feb 2011 20:12

In tegenstelling tot de pushrods heeft een carrera een dry sump tank. Over de jaren zijn hier verschillende versies van gemaakt afhankelijk van het type motor etc. Vorig jaar al heb ik mijn tank + reservetank reeds voorzien van een mooi nieuw laklaagje. De tanks heb ik eerst laten vertinnen, dit deed de fabriek ook en geeft de tanks een lichte textuur. Mocht je dus ooit een tank zien die perfect glad is dan is de restaurateur doorgeschoten. Hetzelfde geldt trouwens voor de bezinetanks.

Het monteren van de tank is geen eenvoudig klusje. Het is een enorm krappe fit en je ontkomt er bijna niet aan de tank van de nodige krassen te voorzien. Om dit te voorkomen heb ik de tank zorgvoldig van tape en doeken voorzien. Het fijne hiervan is dat deze bijna onmogelijk te verwijderen zijn als de tank eenmaal op zijn plaats zit :evil: Al met al een lastige klus die een hoop tijd kost.

Volgende stap is nu om het steeenslagschild te monteren. Deze is voorzien van de laatste drie nummers van het chassis # en wordt vastgezet met drie cheesehead schroeven zoals ook gebruikt op de motor.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Olie

Postby JDMM » 05 Feb 2011 23:13

Nooit geweten dat de olietank van een Carrera daar zat, klasse !

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Olie

Postby stef69 » 06 Feb 2011 12:40

JDMM wrote:Nooit geweten dat de olietank van een Carrera daar zat, klasse !

Jan.


ik had dergelijke foto ook nooit eerder gezien dus wist ook niet waar deze juist zat, maar in motorruimte wel duidelijk aan linkerzijde de vulopening (met dop) voor de olie ...
Stefan

Return to “Motor und Kupplung  -  Engine and Clutch”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest