
Anyway, de twee belangrijkste projecten voor nu zijn het restaureren van het carter en het verzamelen van de laatste onderdelen. Van het carter zal ik dit weekend de eerste foto's posten alsmede van enkele van de onderdelen.
Joris Koning wrote:psssssssssst niemand doorvertellen![]()
Ben zelf ook erg benieuwd hoe alles gaat uitpakken. Ik was liever met een beter carter begonnen maar die zijn helaas niet meer te vinden. Gelukkig heeft het carter geen structureleproblemen. Echter, voordat alles in "show" conditie is is er nog veel nodig. Stappenplan is nu:
- wet blast
- oplassen krassen en putjes
- vijlen lassen etc. en terugbrengen zandgiettextuur
- Finale wet blast
- Ultrasonische cleaning
- Eventueel "tumblen" afhankelijk van uitkomst laatste wet blast
- Vlakken caterhelften
- Herstellen "cam bore" voor lay shaft
- Line bore
De line bore zal als laatste plaatsvinden daar hier de afmeting van de rollerlagers van de krukas voor als uitgangspunt dienen. Op die manier heb je de ideale "crush" op de krukas.
Return to “Motor und Kupplung - Engine and Clutch”
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests