Richard

Een forum voor nieuwe leden waar ze zich kunnen voorstellen. Berichtje kan kort zijn.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Richard

Postby Richard » 08 May 2006 12:55

Zolang ik een rijbewijs bezit heb ik altijd luchtgekoeld gereden met bedenksels van meneer Porsche.
Ik begon met een '69-er kever. Zwart, schuifdak, en brede sloffen. Die laatste zorgden er, samen met mijn beperkte stuurkunsten voor dat ik onderweg naar een slipcursus in een slip raakte en de old beetle raakte deerlijk beschadigd.
Ik had ondertussen ook een hond dus dan maar iets met een derde deur; een VW 1600 Variant uit 1967. Porsche schijnt ook aan de tekentafel gestaan te hebben voor dit model. Het moet gezegd; ik heb er tien jaar lang veel plezier van gehad. Vooral van die enorme bagageruimte. Daarbij zie je deze auto (de oudere korte neus versie) zelden op 's Heren wegen. Sinds 2003 heb ik een 356 en wel een B uit 1963.
Ik ben niet zo'n sleutelaar, mede door tijdgebrek, maar de prijzen die je betaald in de garage en (nieuws)-gierigheid stimuleren me om meer zelf te doen.

As long as I have my driver's license I've always driven aircooled cars designed by Porsche.
I started in a '69 bug. Black, sunroof and wide tires. Because of the latter and my poor driver skills I spinned on my way to a professional grip training, damaging the old beetle fairly bad.
Meanwhile I had a dog so I searched for a car with a third door: A VW 1600 Squareback from '67. Porsche was also on the drawing board for this car. In the ten years I owned it I've had loads of enjoyement with this car and the Squareback can carry a lot of luggage! This (short nose) VW is a rare sight in the Netherlands.
In 2003 I bought my signal red B from 1963.
I'm not much of mechanic, also because of lack of time, but the prices you pay in the shop and curiousity stimulate me to try to work on my car more.
Richard

'63 356B
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

weekje weg

Postby Richard » 27 May 2006 09:14

Ga een weekje naar België. Of korter als het weer zo blijft :( .
Richard



'63 356B

Return to “Maak je bekend”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests