ff voorstellen

Een forum voor nieuwe leden waar ze zich kunnen voorstellen. Berichtje kan kort zijn.
User avatar
jochkort75
Posts: 22
Joined: 02 Apr 2013 09:07
Location: middelburg
Contact:

ff voorstellen

Postby jochkort75 » 21 Apr 2013 09:29

beste mede enthousiastelingen,
mijn naam is Jochum de Kort en ik woon samen met vrouw en 3 zoons in het mooie Middelburg.
van beroep ben ik leerkracht op een praktijkschool en van oudsher ben ik altijd al geïnteresseerd geweest in luchtgekoelde auto's. Mijn eerste auto was dan ook een Buggy Ruska classic waar ik mezelf tot diep in de winter in een dikke jas in voortbewoog. In die auto ben ik ook getrouwd maar toen mijn tweede zoon net geboren was heb ik deze weg moeten doen omdat er een kever op een opknapbeurt stond te wachten. In eerste instantie was het de bedoeling om deze kever helemaal uit te kleden en het chasis in te korten om zo een mooie basis voor een replica te verkrijgen maar omdat hij zo volledig was heb ik besloten de kever weer in redelijk originele staat terug te maken. De kever staat nog steeds voor de deur en daar heb ik veel plezier van. Toen de kever bijna klaar was heb ik via ebay een spijlbus in het zonnige California op de kop weten te tikken. Tegelijk met de Bus werd er ook een porsche 356b uit 1961 geveild in dezelfde zonnige staat. Omdat ik 2 projecten tegelijk een beetje teveel van het goede vond heb ik mijn vrouw laten kiezen wel ik moest nemen, jullie begrijpen wel dat dit de bus werd want, zo zei ze, daar kunnen we allemaal in mee rijden. De Porsche die ik toen zag staan was redelijk fijn geprijsd (5 jaar geleden voor 5000 dollar verkocht) en bleef tijdens de restauratie van de bus steeds door mijn hoofd spoken. Hij bleek aan iemand in Nederland verkocht te zijn en stond een half jaar later voor het dubbele bedrag in euro's in Nl te koop. De bus kostte even wat tijd maar is nu zo goed als gereed. Komende meivakantie zal ik met vrouw en kinderen hierin onze eerste campeertocht gaan ondernemen. Omdat de droom van een porsche 356 in mijn hoofd bleef spoken en ik de prijzen zag verdubbelen ging ik me beseffen dat dit wellicht een onmogelijke droom zou kunnen worden. al een aantal keren had ik contact gehad met aanbieders van 356's maar de een was te ver heen en de ander te duur (voor mij dan tenminste) tot ik net voor de paasdagen in contact kwam met een Belgische meneer die een 356 C te koop had staan. Samen met vader ben ik gaan kijken en 2 dagen daarna op eerste paasdag ben ik met een trailer naar Belgie gereden om mijn nieuwe project op te halen. er moet een hoop aan gebeuren maar ik heb al wat ervaring en ben niet bang voor uitdagingen. in de toekomst zal ik op deze site de nodige contacten proberen te leggen. groeten Jochum
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: ff voorstellen

Postby Bos » 21 Apr 2013 09:32

Welkom en succes!
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: ff voorstellen

Postby horsepowerjunkie » 21 Apr 2013 17:54

Dat is 'm op de trailer denk ik? Dan moet er idd een hoop gebeuren :shock: Welkom ook op dit forum :D
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
marc 356
Posts: 371
Joined: 06 Jan 2011 20:10
Contact:

Re: ff voorstellen

Postby marc 356 » 22 Apr 2013 17:35

Succes . ( zie project van ...)
Marc
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: ff voorstellen

Postby Richard » 23 Apr 2013 07:13

Hoi Jochum,

Ook via de VW's "gepromoveerd"! Welkom hier en succes!
Enne, foto's van huidige staat zijn al welkom.
Richard

'63 356B
User avatar
tikra
Posts: 168
Joined: 04 Sep 2012 06:01
Location: The Netherlands
Contact:

Re: ff voorstellen

Postby tikra » 25 Apr 2013 09:01

Hi Jochum,

weet waar je aan begint - lach - succes ermee en vooral welkom op het forum.

Helge
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue

Return to “Maak je bekend”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests