Intro forummember 70

Een forum voor nieuwe leden waar ze zich kunnen voorstellen. Berichtje kan kort zijn.
Robert
Posts: 76
Joined: 14 Feb 2009 15:34
Contact:

Intro forummember 70

Postby Robert » 01 Feb 2010 21:52

Heren en (blauwe) dame,

Al langere tijd volgen wij (schoonvader et moi) dit forum over de 356. Wat mij opviel de afgelopen maanden is de actieve en behulpzame houding van de forumleden met op z'n tijd een goed gevoel voor humor. Daarom nu het moment voor een kleine introductie. Goed de tijd genomen en vele locaties bezocht en nog veel meer 356's bekeken. Na eerst een mooie zilver grijze roadster uit Amerika te hebben gevonden hadden we vervolgens problemen bij de RDW om hem op kenteken krijgen. Een lang en moeizaam traject en uiteindelijk besloten i.o.m. de verkoper de koop te ontbinden :cry: Uiteindelijk is het oog afgelopen eind augustus gevallen op een uit Amerika overgekomen 356 roadster uit 1960. Met het mooie weer van afgelopen nazomer gelukkig nog wat km's kunnen maken en nader kennis kunnen maken met het het porsche gevoel. Aangezien we technisch maar beperkt onderlegd zijn hebben we gezocht naar een "deskundige" om in de wintermaanden de auto goed na te kijken. Op advies van o.a. de 356 club contact opgenomen met de firma Siemerink uit IJmuiden voor een inspectie en opdracht gegeven eventuele niet originele onderdelen te vervangen. Daarom wel enigszins jaloers als ik lees dat veel van jullie zelf actief aan het sleutelen zijn. Mooi ook dat een ieder wel ergens wat vanaf weet en precies kan vertellen welk onderdeel wel of niet origineel is etc. Erg leerzaam! Uit het forum maak ik volgens mij ook op dat velen van jullie in Belgie en het zuiden van Nederland woonachtig zijn. Zelf wonen wij in het midden van het land in de omgeving van Utrecht. Zou leuk zijn om een keer aan te sluiten tijdens een meeting om gezamenlijk een rondje te touren. Graag tot spoedig!

Groet Robert
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Intro forummember 70

Postby Richard » 01 Feb 2010 22:02

Welkom Robert!

Rijden is natuurlijk het leukste al zijn er inderdaad die graag op hun rug onder de motor of het dashboard liggen.
Waarschijnlijk gaan er een paar man op 24 april naar Stuttgart voor een swap meet en op 19 juni ben je misschien :) ook welkom bij Bossie de cabriopark beheerder.

Waarom kreeg je de zilver grijze niet op kenteken?

Prachtige wagen! Moet er nog veel aan deze gebeuren? Meer foto's!
Richard

'63 356B
Robert
Posts: 76
Joined: 14 Feb 2009 15:34
Contact:

Re: Intro forummember 70

Postby Robert » 01 Feb 2010 22:23

Richard wrote:Welkom Robert!

Rijden is natuurlijk het leukste al zijn er inderdaad die graag op hun rug onder de motor of het dashboard liggen.
Waarschijnlijk gaan er een paar man op 24 april naar Stuttgart voor een swap meet en op 19 juni ben je misschien :) ook welkom bij Bossie de cabriopark beheerder.

Waarom kreeg je de zilver grijze niet op kenteken?

Prachtige wagen! Moet er nog veel aan deze gebeuren? Meer foto's!


Lang verhaal, maar in het kort komt het er op neer dat de RDW de originaliteit van de auto niet kon vaststellen. Men schijnt wt huiverig te zijn ivm de vele import van replica's. Daarop heeft er een politieonderzoek plaatsgevonden, maar ook de technische recherche kon niet met zekerheid vaststellen of de auto origineel was en of het chassisnummer bij de auto hoorde. Zat wel een KARDEX bij, maar dit was voor de RDW niet voldoende. Kon de auto vervolgens kopen zonder NL kenteken, maar dat vonden we net een te groot risico en daarom de koop afgeblazen. Een maand later is de 356 met succes in Frankrijk op de veiling gebracht.... Zal de agenda in de gaten houden vwb de activiteiten en sluit me graag een keer aan. Helaas beperkt in de foto's, dus na terugkomst uit IJmuiden hou je deze tegoed... Auto is in zeer goede conditie, maar wat kleinigheidjes die we bij het rijden tegenkwamen worden nu verholpen. Groet Robert
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Intro forummember 70

Postby Bos » 01 Feb 2010 22:31

Ziet er prachtig uit. Super kleur ook. Vuil blauw.

Iedereen welkom en dat cabriopark valt wel mee hoor. Tenzij je miniaturen bedoelt.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Intro forummember 70

Postby Vvoister » 01 Feb 2010 23:22

Hallo,

Hele mooie auto! Beetje dezelfde kleur als E10?

Welkom op het forum!

Gr
Erik
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Re: Intro forummember 70

Postby Roger » 02 Feb 2010 08:06

Welkom op het forum en goed om te weten dat ik njiet meer de enige ben zonder technische kennis. Er komt echter een dag dat......
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Intro forummember 70

Postby Bos » 02 Feb 2010 09:28

Roger wrote:Welkom op het forum en goed om te weten dat ik njiet meer de enige ben zonder technische kennis. Er komt echter een dag dat......



En jij denkt dat je ooit de enige geweest bent?
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Intro forummember 70

Postby stef69 » 02 Feb 2010 17:46

welkom
veel plezier met het rijden, de wagen, ...
Stefan
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Re: Intro forummember 70

Postby Matthijs356 » 02 Feb 2010 18:20

Hele leuke auto en mooie kleurencombinatie.

Welkom op het forum en geniet van je auto

Michael
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Intro forummember 70

Postby E10 » 02 Feb 2010 22:50

Ik sluit me aan bij Michael; mooie kleurencombi! Meissenblau met rood of jouw blauw met rood, het vintage gevoel is compleet. Welkom!

Zat er geen title bij de vorige 356?

Return to “Maak je bekend”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 75 guests