Ben ik weer met een vraag over gaten.
Moeten er naast de sleepgaten nog andere gaten in de scharnieren zitten. Ik denk van niet maar aangezien ze in beide scharnieren zitten ben ik niet zeker.
Gaten in motorklep scharnieren
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Gaten in motorklep scharnieren
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Gaten in motorklep scharnieren
Dat zijn waarschijnlijk referentiegaatjes zoals ze ook in de het voorklepscharnier zitten.
Na het pasmaken van de kleppen op de auto werden uit de hand gaatjes geboord, na het spuiten van de afzonderlijke delen konden afbouwers m.b.v. een paar 6 mm pennetjes de klep snel op de op de juiste plaats vastschroeven.
Om er voor te zorgen dat ze de goede klep hadden staan de laatste twee cijfers van het chassisnr. in de klep of op het slot.
Bij mijn B motorklepklep zit aan iedere kant maar 1 gaatje en de in het voorklepscharnier aan iedere kant 2.
Jan.
Na het pasmaken van de kleppen op de auto werden uit de hand gaatjes geboord, na het spuiten van de afzonderlijke delen konden afbouwers m.b.v. een paar 6 mm pennetjes de klep snel op de op de juiste plaats vastschroeven.
Om er voor te zorgen dat ze de goede klep hadden staan de laatste twee cijfers van het chassisnr. in de klep of op het slot.
Bij mijn B motorklepklep zit aan iedere kant maar 1 gaatje en de in het voorklepscharnier aan iedere kant 2.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Gaten in motorklep scharnieren
Bedankt. Het geval is dat mijn klep origineel is. Rechtsboven staan de laatste 3 cijfers van mijn chassisnr. (linksboven staat ST maar ik weet niet wat dat betekent). In de klep zaten, naast de gaten die met de sleepgaten overeenkomen, nog eens 3 gaten aan iedere kant. Die heb ik inmiddels dichtgelast omdat ze geen van alle overeenkwamen met de extra gaten in de scharnieren. Dus kan het niet anders of de scharnieren zijn niet origineel.
Het beste kan ik dus deze gaten laten zitten en, als de klep goed zit, deze gaten verder doorboren in de klep.
Nog tips voor het spuiten van de scharnieren? Het draaiend deel kun je natuurlijk nooit in 1x helemaal gespoten krijgen
Het beste kan ik dus deze gaten laten zitten en, als de klep goed zit, deze gaten verder doorboren in de klep.
Nog tips voor het spuiten van de scharnieren? Het draaiend deel kun je natuurlijk nooit in 1x helemaal gespoten krijgen
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Gaten in motorklep scharnieren
Er werd heel wat afbezuinigd op die B-eetjes
In de achterklep maar 2 ref.gaatjes, en maar 2 cijfers i.p.v. 3.
Scharnier 2 keer spuiten ?
Jan.
In de achterklep maar 2 ref.gaatjes, en maar 2 cijfers i.p.v. 3.
Scharnier 2 keer spuiten ?
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
Re: Gaten in motorklep scharnieren
Etienne wrote:Nog tips voor het spuiten van de scharnieren? Het draaiend deel kun je natuurlijk nooit in 1x helemaal gespoten krijgen
Niets mee doen, ook geen KTL, mechanisme gaat haperen.
Gewoon net als Porsche deed, monteren, met de carr. meespuiten en daarna het onderste deel met de motor/kofferruimte samen zwart spuiten. Daarna wat Gleitmetall (de intelligente versie van kopervet by Metallit) er op spuiten.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 56 guests