Balanceergewichten
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Balanceergewichten
Wie weet waar de originele gewichten nog te krijgen zijn? Er zit een verschil tussen de gewichten voor geverfde wielen en chromen/alu velgen.
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Balanceergewichten
als je die langwerpige bedoelt met metalen clips om aan de zijkant vast te maken met zo een hamertje (en aan andere zijde van hamertje zit een soort tang om ze er weer af te halen)
in België bij meeste bandencentrales nog beschikbaar
waar ik meest voor vrees is dat er voor A en B geen adapter beschikbaar is om velg op toestel te zetten
in België bij meeste bandencentrales nog beschikbaar
waar ik meest voor vrees is dat er voor A en B geen adapter beschikbaar is om velg op toestel te zetten
Stefan
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
Re: Balanceergewichten
De echte oude modellen kun je gemakkelijk nagieten als je een voorbeeld hebt, maar ik neem aan dat je geen gaten in je velgen wilt gaan boren voor de gebruikelijke 50er jaren borging.
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: Balanceergewichten
Knick, het idee was al bij me opgekomen, en ja, ik wil wel de gewichten zoals origineel op de vroege A wielen borgen middels een klinknagel. Ik ben echter bang dat als ik ze zelf giet de gewichten misschien ooit tijdens het rijden kunnen loskomen met alle zeer vervelende gevolgen die dit waarschijnlijk zal hebben. Wat denk jij?
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
Re: Balanceergewichten
Volgens mij moet dat wel lukken. Porsche schreef het klinken trouwens alleen voor bij de verchroomde wielen, waarschijnlijk om het verschuiven tegen te gaan want op zich biedt de clip alleen genoeg stabiliteit. De praktijk is overigens dat ik het vaker bij gespoten wielen heb gezien dan bij verchroomde. Wat ze gebruikten op het aluminium velgbed weet ik trouwens niet.
Modern klem wiellood is er trouwens net als vroeger in verschillende fabricaten en vormen. Zelf zou ik gewoon op zoek gaan naar nieuwe die goed op de oude lijken, dat moet te vinden zijn, en daar vervolgens een nep klinknagel in lijmen.
Modern klem wiellood is er trouwens net als vroeger in verschillende fabricaten en vormen. Zelf zou ik gewoon op zoek gaan naar nieuwe die goed op de oude lijken, dat moet te vinden zijn, en daar vervolgens een nep klinknagel in lijmen.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest