Restauratie SWF reflector

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby Knick » 01 Aug 2009 13:31

Technisch vernikkelen
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby Hirth » 01 Aug 2009 17:12

Victor doet top werk. Enige twee zaken die mij tegen staan bij deze reflectors zijn:

- Achterkant is te glanzend
- Beiden aluminium wedges zijn gepolijst ipv slechts een

Ga snel aan de slag met mijn extra reflectors na de tip van Petwin en Knick betreft de chroom dikte. Enige jammeren is dat ik mijn chromen randjes verchroomd door Christensen (chromer van Victor) tegen hoge $$ opnieuw zal moeten doen.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby Knick » 01 Aug 2009 20:09

Wanneer je de achterkant technisch vernikkeld krijg je een mooie warme zijdeglans die er erg origineel uit ziet maar veel duurzamer is dan bij cadmium of zink.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby Hirth » 07 Aug 2009 11:02

Pet, voor hen die geduld hebben zou er binnen 2-3 maanden een perfecte repo op de markt moeten zijn voor een goede prijs.... Vraag is moet het een repo met of zonder SWF logo...
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby stef69 » 07 Aug 2009 14:33

Petwin wrote:Ze zijn verkocht. Geen nieuw record want ik heb ook een setje voor $1300 weg zien gaan. Maar goed, ik denk dat veel mensen geholpen zouden zijn als er goede repro's op de markt zouden komen.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT


als je ieder klein onderdeel zo duur gaat betalen ... wat is dan totaalprijs van je project ?
Stefan
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby Knick » 07 Aug 2009 15:45

Bij top restauraties is het niet gepast om over geld te praten. Het gaat in de ogen van de meeste mensen om exorbitante bedragen. Met een ton doe je niet veel. Het aardige is dat deze kwaliteit auto's dat ook meestal gewoon weer opbrengen bij verkoop en de liefhebbers in de rij staan. Het aanbod is n.l. klein.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby Hirth » 07 Aug 2009 16:20

Petwin, P.M. mij
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby Knick » 07 Aug 2009 18:22

Dank je, maar afgezien van de kleur zaten er toch 4 kleinere "zonden" in.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby stef69 » 08 Aug 2009 10:36

parker om plaatje vast te draaien vind ik ook er over

ik ben u al verschillende jaren aan het lezen, info zoeken, onderdelen bij elkaar zoeken, en vind dit ook tof, maar volgend jaar zou ik toch willen rijden (is dan bijna 8 jaar geleden)

origineel vind ik ook belangrijk daarom dat ik origineel kleur, ... wil, maar rijden ook

mij idee is om de komende maanden de wagen zover op te bouwen dat hij kan rijden (dus functioneel) maar met originele delen, oog voor detail

maar ik denk er nu sterk aan om vb tijdelijk geen binnenbekleding aan te brengen, en nog zo een aantal zaken en ook met O-plaat te rijden om dan na volgend jaar verder af te werken

goed idee?

het kan toch niet de bedoeling zijn om allemaal trailer-queens te bouwen?

als ik denk aan origineel stuit ik ook tegen heel wat problemen (daarom vind ik de site, forum zo goed) vele onder jullie hebben ook oog voor detail

problemen : goede vakmannen vinden, o.a. voor chroom, niet eenvoudig
goede onderdelen vinden, vb 14 mm ATF bouten
de juiste onderdelen vinden, wagen kocht ik met mesh air-filter erop maar zie evenveel foto's met de zwarte luchtpotten erop ???

hoe meer ik lees en info zoek hoe meer verschillende versies ik vind

maar dat maakt het ook allemaal een beetje leuk
Stefan
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby Bos » 08 Aug 2009 16:22

Petwin wrote:Een echte diehard.... nitrocellulose lak en glazen reflectors...een echte Carrera.. om echt te racen!
Vandaag gespot op de Nürburgring.

Image



Wow, heeft die geen beschermingsbeugel voor als hij een koprol maakt?
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby Bos » 08 Aug 2009 16:38

Hopelijk niet nee, maar ik dacht dat dat verplicht was...
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby Knick » 08 Aug 2009 16:52

Hoezo Trailer Queens :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Een topper blijft een topper ook al wordt hij stevig gebruikt

Image
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby E10 » 11 Aug 2009 23:14

Om even terug te komen over de sunroof waar Petwin het over had. Ook ik ben daar gaan kijken, helemaal in het begin (ahum, 3/4 jaar geleden..) en die zaken die Petwin noemde waren mij niet opgevallen (niet allemaal tenminste). Inmiddels, na een maand of 9, ben ik een stuk verder. Als ik de uren zou tellen die ik kwijt ben met lezen, zoeken, mailen, bellen, op bezoek gaan (dat is nog het leukste) om maar zoveel mogelijk info en onderdelen te verzamelen en me 'in te leven' en dit vergelijk met de uren die ik in de garage doorbreng (en wel bij houdt) dan zal daar niet verschil tussen zitten. Waarschijnlijk zijn het er zelfs meer. Allemaal om de restauratie zo goed mogelijk te doen. Om het niet te verprutsen en er geen gebakkie van te maken. (grappig is dat ik vandaag nog naar de gaten heb staan te kijken waar het typeplaatje komt te zitten en dacht; dat gat is wel erg groot voor een klinknageltje, moet ik wat aan doen)

Ik ben geen professionele restaurateur en heb geen onbeperkt budget en misschien zullen er enkelen zijn die zeggen dat ik er niet aan moet beginnen. Maar met de juiste tijdgeest en de juiste informatie/contacten (en goed gereedschap natuurlijk) kun je m.i een mooie auto bouwen. Niet TOP, maar ook geen gebakkie.

Op dit moment is er op de 356talk een levendige discussie over het laten doen van een 'floor job'. En ik denk dat er idd een hoop bedrijven zijn die heel af en toe een 356 mogen doen zonder zich vooraf goed te informeren. Leuk voorbeeld is de VW shop waar 'Rusty' bezig is en waar de bodemplaat gewoon eronder gelast is ipv dat 'ie op de randen ligt. Maar ook Porsche restaurateurs kunnen er blijkbaar wat van. Zo vertelde Knick me recentelijk dat hij ergens naar een auto was gaan kijken waar een Porsche restaurateur (tenminste, zo noemt hij zich dan) aan bezig was. Deze auto is naar Knick's zeggen nauwelijks nog te redden........

Mijn 356 zal echt niet bekend worden binnen de kring van verzamelaars maar het wordt wel een auto waar met liefde, zorg en aandacht aan gewerkt is en waar zoveel mogelijk originele, periode correcte onderdelen voor gebruikt zijn. (Familie, vrienden en kennissen schudden altijd meewarig hun hoofd als ze de originele onderdelen zien die bijna wekelijks binnenkomen en vragen of dat niet nieuw gemaakt wordt........). En liefde, aandacht en zorg is iets wat iedereen geven kan en als je ergens niet uitkomt, hey; http://www.porsche356forum.eu en dan kom je een heel eind.

Ik ben in ieder geval blij met iedereen hier contact te hebben en uit de informatie te mogen putten!

Zo, en nu ga ik snel EC bellen voor de originele bouten die zij blijkbaar vervangen!!
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby stef69 » 30 Aug 2009 19:31

voor wie vlug is ? http://cgi.ebay.de/Porsche-356-Katzenau ... 286.c0.m14

maar waarom zo lage prijs? niet compleet? of niet OK?
Stefan
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Restauratie SWF reflector

Postby E10 » 30 Aug 2009 19:45

Het zijn sowieso ULO's, die zijn goedkoper als SWF. Ik ben niet zo thuis in de ULO, maar er staat wel erg veel tekst en nummers op. Ik vraag me af of ze van een 356 (B of C) zijn. Ze kunnen ook van een latere Mercedes zijn bijvoorbeeld.

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 63 guests