Page 1 of 1

rotisserie

Posted: 30 May 2009 11:40
by Asunroof
iemand een werkplan hoe je zo een ding maakt voor een 356 !!
laat maar komen ...
:roll:

Posted: 30 May 2009 12:05
by paul
Oh, een draaispit. (vertaling)

Voorbeeldje:
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... ight=Flank

Posted: 30 May 2009 12:06
by Bos
kan je ook kippen aanhangen

Posted: 30 May 2009 12:11
by Asunroof
tok tok toking to my ?

Posted: 30 May 2009 20:22
by stef69
paul wrote:Oh, een draaispit. (vertaling)

Voorbeeldje:
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... ight=Flank


vind ik niet zo een goede
volgens mij veel beter ene waar draaipunt veel hoger zit en dan met een versterkte driehoek naar beneden

op flat4free.com staat er zo ene met een bus op

hier staat hij : http://www.flat4free.be/forum/viewtopic ... c&start=20

wat ik bij 356 ook nooit zou doen is afsteunen op bumpers alleen

op 356registry staat er een heel goed spit met wagen extra afgesteund op plaats waar motorsteun normaal zit (achterzijde)

http://www.willhoitautorestoration.com/ ... upe_gt.php

en vooraan ook vastgemaakt ter hoogte van voorwielen (link toont dat voorzijde afsteunt op ronde buizen waar veren normaal inzitten)

dit alles om vervorming te vermijden

op foto zie je ook heel duidelijk dat er heel wat versterkingsstaven zijn ingelast, zal zeker een reden hebben

eventueel eens topic van Mathijs er eens bijhalen waar hij schrijft dat bak en motor in kas blijven hangen om spelling van porteir af te werken

details daar gaat het om


alvast veel succes

Posted: 31 May 2009 11:36
by Knick
Al jaren zie ik de meest bizarre constructies de revu passeren, zwaar genoeg voor een Leopard tank, meer dwarsversterkingen dan de Eiffeltoren, bakken en motoren in kale carrosserieën, etc. Complete kooien, zo veilig dat de malloten gelukkig niet meer bij hun eigen auto konden komen.

Dit is gewoon genoeg!
Hier hebben de afgelopen 25 jaar Speedsters, Cabrio's, Coupe's, Targa's RS'en, en noem het maar, in gehangen, met behoud van 2.7 tot 3.5 mm naden, afhankelijk van het type.

Image

Posted: 31 May 2009 14:25
by Richard
In de eenvoud herkent men de meester.

Posted: 31 May 2009 17:21
by Matthijs356
Very nice

Posted: 31 May 2009 21:01
by paul
Wat is je werkplaats mooi opgeruimd Rens. Ik zal snel weer eens langs komen.

Posted: 31 May 2009 22:42
by Asunroof
idd mooi en simpel

spit

Posted: 03 Jun 2009 08:59
by stefan
hoi edwin,

heb je een foto van deze constructie?
is die van jou verrijdbaar?

groet uit het hooge noorden

stefan

Posted: 23 Jun 2009 20:12
by stef69
wie gebruikt er nu nog een spit ??? hobby-toestanden, kijk dan hier eens : http://www.youtube.com/watch?v=nd5WGLWNllA

:shock: