Beste forumleden,
Het verhaal begon dat de voorremmen van een t1 niet goed werkte, inmiddels zijn de trommels eraf en dus ook de lagers.
Ik ben opzoek naar nieuwe lagers. De spindle heeft een buiten diameter van 20mm en binnen 25mm. Is dit het vroege type? Er zitten ook twee moeren op de spindle met een borgplaatje ertussen om de lagers te stellen.
Origineel horen er geloof ik kogellagers op te zitten (ball bearings) maar ik begrijp dat je deze ook kunt vervangen door konische lagers? Iemand had er een combinatie op gezet van kogel binnen en konisch buiten terwijl de lagerschalen allebei voor kogellagers waren. Heeft iemand een adresje, leverancier die deze kan leveren (lagerschalen, lagers, keerringen)?
Alvast bedankt!
Help me keep the wheels turning!
-
- Posts: 109
- Joined: 09 Oct 2011 22:20
- Contact:
-
- Posts: 109
- Joined: 09 Oct 2011 22:20
- Contact:
Re: Help me keep the wheels turning!
De winning tip is gegeven, case closed.
-
- Posts: 335
- Joined: 28 May 2006 13:31
- Contact:
Re: Help me keep the wheels turning!
mogen wij deze ook weten?
stefan
hoge noorden
stefan
hoge noorden
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Help me keep the wheels turning!
De winning tip zal ongetwijfeld zijn dat je de lagers en keerringen bij de bekende leveranciers kunt bestellen maar bijvoorbeeld ook bij Brammer in Maastricht.
Zorg ervoor dat de afstandshouder (waar de keerring omeen draait) volledig glad is. Een oneffenheid zorgt ervoor dat je keerring binnen de kortste keren vervangen moet worden.
Het stellen van de lagers middels de 2 moeren staat uitvoerig beschreven in de WSM.
Zorg ervoor dat de afstandshouder (waar de keerring omeen draait) volledig glad is. Een oneffenheid zorgt ervoor dat je keerring binnen de kortste keren vervangen moet worden.
Het stellen van de lagers middels de 2 moeren staat uitvoerig beschreven in de WSM.
-
- Posts: 109
- Joined: 09 Oct 2011 22:20
- Contact:
Re: Help me keep the wheels turning!
[quote="E10"]De winning tip zal ongetwijfeld zijn dat je de lagers en keerringen bij de bekende leveranciers kunt bestellen maar bijvoorbeeld ook bij Brammer in Maastricht.
Klopt inderdaad E10. Het was voor mij even verwarrend omdat het een overgangsmodel was T1/T2 en wist niet wat het verschil was tussen naven, part nummers etc.
De vorige turkey had er ook kegellagers in gezet terwijl de lagerschalen voor kogellagers waren.
Inmiddels is alles besteld en liggen trommels en schoenen ook bij Mascotte zuid voor revisie.
Dank voor tips!
Gr, J356D
Klopt inderdaad E10. Het was voor mij even verwarrend omdat het een overgangsmodel was T1/T2 en wist niet wat het verschil was tussen naven, part nummers etc.
De vorige turkey had er ook kegellagers in gezet terwijl de lagerschalen voor kogellagers waren.
Inmiddels is alles besteld en liggen trommels en schoenen ook bij Mascotte zuid voor revisie.
Dank voor tips!
Gr, J356D
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests