Klapraampjes

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Klapraampjes

Postby E10 » 10 Oct 2011 19:39

Vandaag de klapraampjes gedemonteerd om de delen opnieuw te laten verchromen. (leuke schroefjes overigens waarmee die hoekjes VASTzitten.... :evil: ). Ik heb 2 setjes en kwam tot de ontdekking dat bij 3 framepjes het scharniertje vast gesoldeerd zit aan het frame en bij 1 niet.
Heeft dit iets te maken met leeftijd?
PA100361kopie.jpg


De schroefjes dienen bij de gesoldeerde scharnieren dus voor de sier en zijn bij mij niet los te krijgen (zonder ze helemaal naar het hiernamaals te draaien).
Werden deze na montage verchroomd?

Uit een topic van Joost begreep ik dat er een verschil is in de hoek van het bovenste en onderste scharnier. Ik heb dit niet echt kunnen ontdekken. Er was 1 setje bij waarbij er een zeer minimaal verschil te zien is (zie foto).
Is dit dan een boven en onder scharniertje?
PA100363.JPG


Wel zag ik dat 1 setje meer gebogen was dan van een andere. Op de foto; de 2 linkse zijn een boven en onder; de 2 rechts ook een boven en onder.
Zijn de linkse VERbogen en de rechtse goed?
PA100362.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Klapraampjes

Postby JDMM » 10 Oct 2011 22:05

Er staan aardig wat posts over "rear quarter windows" op het Registry Forum.

Schijnt nog niet eenvoudig te zijn, die raampjes weer in elkaar te zetten.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Re: Klapraampjes

Postby Matthijs356 » 11 Oct 2011 06:38

JDMM wrote:Er staan aardig wat posts over "rear quarter windows" op het Registry Forum.

Schijnt nog niet eenvoudig te zijn, die raampjes weer in elkaar te zetten.

Jan.


Juist!!! :x
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Klapraampjes

Postby E10 » 11 Oct 2011 21:05

Dat is mooi (of eigenlijk helemaal niet :( ), maar ik weet nog steeds niet hoe krom/recht de scharniertjes moeten zijn......
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Klapraampjes

Postby JDMM » 11 Oct 2011 21:33

Ze staan niet los in het P.M. , maar compleet met het frame.L/R.
Had je ze niet kunnen merken ? :D
Zal morgen eens kijken of ik verschillen zie.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Klapraampjes

Postby E10 » 12 Oct 2011 10:00

Ik heb ze allemaal gemerkt, links, rechts, boven en onder. Alleen, het vervelende is dat ik 2 verschillende rrechts-boven heb, 2 verschillende rechts-onder, 2 verschillende links-boven en 2 verschillende links-onder. Er schijnt een verschil te zijn tussen boven en onder, maar dat kan ik nauwelijks ontdekken. Daarnaast zijn van 1 setje de scharniertjes meer ge/verbogen dan de ander.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Klapraampjes

Postby E10 » 12 Oct 2011 10:39

Na alle info die ik heb hierover nog eens goed gelezen te hebben, lijkt het erop dat niet de scharniertjes anders zijn (boven en onder) maar de L-vormige steuntjes. Hmm, maar weer eens de garage in...
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Klapraampjes

Postby JDMM » 12 Oct 2011 13:16

Heb gekeken in de P.M.'s:
De onderdeelnummers van de frames met scharniertjes zijn vanaf A t/m C hetzefde gebleven.
Bij mij kun je die scharniertjes door de rubber lijst nauwelijks zien zitten, laat staan de hoek er van meten.
De L-vormige steuntjes staan ook niet apart in de boeken.
Ik denk dat oorspronkelijk alle scharniertjes hetzelfde waren en eventueel bij de montage door "Fritz" iets verbogen werden .

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Klapraampjes

Postby E10 » 12 Oct 2011 20:55

Goed mogelijk. Ik zal de scharniertjes allemaal rechtbuigen, de beste 4 eruit halen en ze laten verchromen.

Vwb hoekjes. Overal lees je dat je de hoekjes moet terug zetten waar ze gezeten hebben. Dat zou betekenen dat ze voor/tijdens montage passend gemaakt werden. De hoek passend buigen kan ik me wel voorstellen, maar.....werden ze dan stuk voor stuk tijdens montage van een gat voorzien waar vervolgens draad in getapt werd? Ik kan het me haast niet voorstellen. Anyway, ik heb maar 2 hoekjes die beiden niet meer bruikbaar zijn. Zal waarschijnlijk wel een leuke klus worden dan :(

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 72 guests