Remmen

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
Porsche Kid
Posts: 45
Joined: 06 Aug 2011 17:32
Contact:

Re: Remmen

Postby Porsche Kid » 10 Aug 2011 20:11

Hallo,

Ik zou de voorste trommelremmen van mijn 356 willen vervangen door schijfremmen.
Wat is jullie ervaring met de sets van Zims http://www.allzim.com/acatalog/356_Fron ... 58_63.html
en de sets van CSP http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... ort=0&all=

Opvallend is het groot prijsverschil, maar is er ook zoveel verschil in kwaliteit?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Porsche kid.
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Re: Remmen

Postby Matthijs356 » 10 Aug 2011 20:49

Hoi,

ik zie niet in waarom je dat zou wijzigen tenzij je gaat racen met de auto.
Goede remtrommels remmen bijna even goed als schijven.

Ik had in het begin net dezelfde ideëen, maar ben er snel van teruggekomen.

Michael
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: Remmen

Postby paul » 11 Aug 2011 07:38

Leuke antwoorden maaruh....Dat vraagt hij toch helemaal niet. :|
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Remmen

Postby Knick » 11 Aug 2011 18:53

Met de CSP sets heb ik al een viertal ervaringen, het werkt prima maar je moet wel een dubbele hoofdremcilinder monteren met een restdrukventiel op het voor circuit. Die van een kever met schijfremmen voor, is geschikt.
Verder is het raadzaam om na een paar honderd Km de bevestigingsbouten van de schijven na te trekken, ik heb al twee keer meegemaakt dat een schijf los liep van de naaf.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Remmen

Postby Richard » 19 Aug 2011 11:18

Mooi artikel!

Ik heb schijfremmen overwogen maar toch m'n oude trommels voorzien van nieuwe remcylinders toen die een paar jaar geleden aan vervanging toe waren. De rest was nog in prima staat.
Ik wilde toch liever het oude systeem want waar stop je met verbeteringen? Je hebt immers zo'n auto omdat je de vorm en techniek van weleer waardeert. Daarbij was ook de investering lager. Als je trommels ook aan de beurt zijn...

Het is waar; je remweg is met trommels langer dan die van de gemiddelde weggebruiker nu. Maar ABS en ander techniek die je in moderne auto's hebt om je in een noodsituatie te helpen heb je met schijfremmen nog steeds niet.
Met meer afstand houden (ook tijdens een forumrit :oops: ) kun je m.i. nog steeds prima uit de gevarenzone blijven. Maar als je een pittige rijstijl hebt...

OK Paul, nog steeds geen antwoord op de vraag...
Richard

'63 356B
User avatar
Porsche Kid
Posts: 45
Joined: 06 Aug 2011 17:32
Contact:

Re: Remmen

Postby Porsche Kid » 16 Sep 2011 10:33

Hallo Jongens,

Alvast bedankt voor jullie feedback. Ik zal dus voorlopig wel met mijn trommelremmen blijven rijden want ik had ondertussen mijn remschoenen opnieuw laten bekleden en de remcilinders vervangen. En inderdaad als je weet dat de remafstand iets langer is, wat meer afstand houden.

Thanks,

Porsche Kid. :P

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests