Nieuwe Kabelboom

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Nieuwe Kabelboom

Postby E10 » 22 May 2011 19:19

Mijn originele kabelboom is aan een opknap beurt toe. Ik he even overwogen om een nieuwe te kopen maar ik vind de prijzen schrikbarend hoog (het zal het best waard zijn maar het is een hoop geld). Met een tweede kabelboom die ik nog heb liggen kom ik een heel eind. De kabels die nog ontbreken heb ik elders op de kop getikt.

Tijdens het zoeken naar nieuwe kabels viel me op dat niemand die ik benaderd heb de kabels kan leveren waarvan de 2e kleur spiraalvormig loopt. Allemaal bieden ze kabels aan waarvan deze 2e kleur parallel met de kabel meeloopt. Ik heb oa geïnformeerd bij Rick Donkers en Kabel Schmidt. Wocheslander levert geen losse kabels. YNZ zou ik nog kunnen bellen, zij hebben geen email adres. Puur uit nieuwsgierigheid zou ik willen weten hoe de nieuwe kabelbomen dan uitzien. Hebben zij wel de correcte 'spiraal-kleur-vormige' (mooi woord) kabels of bedoelen zij met 'colour correct' dat alleen de kleuren correct zijn maar dus niet spiraalvormig? Als zij wel de correcte kabels gebruiken dan betekent dat, dat ze dus wel nog ergens gemaakt en te krijgen zijn.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Nieuwe Kabelboom

Postby JDMM » 22 May 2011 20:57

http://home.planet.nl/~gerakroo/

heeft alles voor je kabelboom.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe Kabelboom

Postby E10 » 22 May 2011 21:01

Vanmiddag al gemaild. Ben benieuwd.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe Kabelboom

Postby E10 » 22 May 2011 21:56

Toch een snelle reactie van Gerard Kroon, maar helaas exact dezelfde als alle andere tot nu toe:

Geachte heer Kerkhoffs,

Helaas kan ik u hier niet verder mee helpen, wel rechte lijnen, echter niet spiraalvormig.
Ik heb nog wel wat kleuren liggen, maar kan aan de meeste kleuren niet meer, of heel moeilijk komen.



Reactie van Kabel Schmidt:

Kabel mit spiralförmiger Kennfarbe werden seit vielen Jahrzehnten leider nicht mehr gefertigt. Wir führen deshlab nur Kabel mit geraden Kennfarben.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe Kabelboom

Postby E10 » 24 May 2011 11:55

YNZ heeft wel de correcte kabels.

Pet, bedankt voor je aanbod. Ik hou het in mijn gedachten.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Nieuwe Kabelboom

Postby Hirth » 29 May 2011 13:05

Etienne wrote:YNZ heeft wel de correcte kabels.


Klopt, en die kan je gewoon bij Gene per meter/yard kopen. Doe ik al jaren.

Mocht je originele boom niet meer te redden zijn dan kan ik die YNZ van harte aanbevelen. Ik heb enkele jaren geleden ook de nodige research gedaan en geen betere weten te vinden. Niet goedkoop maar je krijgt er een stuk kwaliteit en authenticiteit voor terug.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe Kabelboom

Postby E10 » 08 Jun 2011 09:25

Ik heb gisteren de 3 kabels die ik nog miste bij Ynz besteld. Dit wordt het project in juli.

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests