Carter lassen

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Carter lassen

Postby Hirth » 23 Oct 2010 17:17

Heeft iemand hier ervaring met het lassen van carters? Ik ben op zoek naar iemand die wat laswerk kan doen op een van mijn Carrera carters. Zoek iemand met aantoonbare ervaring.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Carter lassen

Postby JDMM » 23 Oct 2010 18:13

Heb je ook een foto van de ravage ? :D
Hier in de buurt zit iemand van de firma "Bakenbraad" die steengoed is.

Jan.
Last edited by JDMM on 23 Oct 2010 19:26, edited 1 time in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Carter lassen

Postby Hirth » 23 Oct 2010 18:47

Jan, heb geen duidelijke fotos op mijn computer maar zal ze volgende week proberen te maken. Het gaat om het nodige werk onder op het cater veroorzaakt door het schrapen over de grond en het vullen van de nodige krassen etc. Hiernaast moeten er ook case savers in komen etc. maar dat is weer een ander verhaal.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Carter lassen

Postby JDMM » 23 Oct 2010 21:53

Ik weet ( gelukkig ) niet wat er zo interssant is aan een krasje aan de onderkant van het carter, maar goed, de klant is Koning. :D
In ieder geval beschikt hij over de laatste apparatuur ( warmte inbreng), en qua alu lassen is hij de eenzame TOP. Heeft voor mij menig cartertje van de ondergang gered.
Als de scheur door en door was, met olie insluiting, had ik nog een ander goed adres.
Daar kunnen ze onder vacuum olie uit de breuk zuigen, want schoonheid is een eerste vereiste om tot een goed resultaat te kunnen komen.

Jan.
Last edited by JDMM on 24 Oct 2010 22:52, edited 1 time in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Carter lassen

Postby Hirth » 24 Oct 2010 10:08

Hi Jan,

Je kent mij, het moet technisch en cosmetisch top zijn. Carter heeft een zwaar leven gehad en dat is duidelijk te zien. Gelukkig geen barsten maar wel veel diepe krassen, putjes etc. Kortom een hoop werk om alles weer 100% te krijgen. Doel is om auto en motor volgend jaar oktober af te hebben voor een groot Porsche evenement waarvoor mijn auto en ik zijn uitgenodigd.

Joris
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Carter lassen

Postby JDMM » 24 Oct 2010 14:15

Joris Koning wrote:Hi Jan,

Doel is om auto en motor volgend jaar oktober af te hebben

Joris


Sure ! :lol: :lol: :lol:

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Carter lassen

Postby stef69 » 24 Oct 2010 17:11

JDMM wrote:Ik weet ( gelukkig ) niet wat er zo interssant is aan een krasje aan de onderkant van het carter, maar goed, de klant is Koning. :D
In ieder geval beschikt hij over de laatste apparatuur ( warmte inbreng), en qua alu lasen is hij de eenzame TOP. Heeft voor mij menig cartertje van de ondergang gered.
Als de scheur door en door was, met olie insluiting, had ik nog een ander goed adres.
Daar kunnen ze onder vacuum olie uit de breuk zuigen, want schoonheid is een eerste vereiste om tot een goed resultaat te kunnen komen.

Jan.


Vorige week een scheur gevonden in cilinderkop (tussen bougie en klepopening)

te overwegen om deze te lassen? of beter, goedkoper om te vervangen?

want na lassen moet je dan ook nog de openingen, schroefdraad perfect kunnen herstellen.
Stefan
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Carter lassen

Postby JDMM » 24 Oct 2010 20:29

Steff,

Bij dit soort scheur wordt alles uitgefreesd en de scheur inclusief het bougiegat dichtgelast.
Daarna nieuw bougiegat boren en tappen, klepzttinggat frezen en nieuwe zitting. en nog wat freeswerk aan de verbrandingskamer.
Ahnendorp rekent voor het bovenstaande alleen al € 200., maar er komt nog het e.e.a. bij.
Voor dat geld koop je ook een goede cil. kop.
Wat voor type motor ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Carter lassen

Postby JDMM » 24 Oct 2010 21:25

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. :D

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Carter lassen

Postby stef69 » 25 Oct 2010 17:16

JDMM wrote:Steff,

Bij dit soort scheur wordt alles uitgefreesd en de scheur inclusief het bougiegat dichtgelast.
Daarna nieuw bougiegat boren en tappen, klepzttinggat frezen en nieuwe zitting. en nog wat freeswerk aan de verbrandingskamer.
Ahnendorp rekent voor het bovenstaande alleen al € 200., maar er komt nog het e.e.a. bij.
Voor dat geld koop je ook een goede cil. kop.
Wat voor type motor ?

Jan.


1600 S, 75pk uit 1963, niets speciaals aan
Stefan
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Carter lassen

Postby stef69 » 01 Mar 2011 17:40

reinigen is goed verlopen, zelfs zo goed dat er een scheur merkbaar is in cilinderkop tussen opening bougie en inlaatklep, zie hoger

en krijg nu tegenstrijdige info,
de ene zegt, kan je niet gebruiken bij revisie, totaal waardeloos tenzij je volledig gaat lassen (met hoge kosten, ... zie ook hierboven)
andere bron zegt nu, bijna 50% van de 356-koppen heeft dit, geen zorgen om maken, gewoon alles samenbouwen ??? :roll: :shock: en dat is iemand met jaren ervaring in 356-wereld ? heeft zelfs paar koppen liggen die ik kan kopen voor deftige prijs. had ik echt niet verwacht van hem

wie kan laatste bevestigen, ontkrachten ?
Stefan
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Carter lassen

Postby stef69 » 04 Mar 2011 17:34

Petwin wrote:Stef, wat denk je zelf?

Laat je niets wijsmaken. Een gescheurde kop moet je vervangen of repareren.


ik was gisteren in de avond boeken van "the maestro" beginnen doorbladeren, kon mij niet herinneren dat hij dit niet zou vermelden mocht het zo zijn ...

maar vond natuurlijk niets terug

zag wel weer de foto's van drijfstangen, ... die gebroken waren nadat anderen "revisie" hadden gedaan

dus terug met beide voeten op de grond.
Stefan

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 80 guests