A owners manual + toebehoren

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

A owners manual + toebehoren

Postby Hirth » 10 Aug 2010 07:44

In het kader van het delen van informatie zou ik wel eens iets willen posten over A owners manuals en hun toebehoren. Ik heb een redelijke collectie dus kan uit het een en ander porren. Anyway, mocht je een specifieke vraag hebben laat het mij dan weten, dan maak ik komend weekend wat fotos en post ik ze + omschrijving
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby Hirth » 11 Aug 2010 19:33

Goed, ik zal komend weekend de nodige foto's maken en het een en ander omschrijven. Wat betreft de owners manuals hieronder alvast een kleine visuele opwarmer.

Wat betreft de accessoires, ik zal hier ook naar kijken, heb hier en daar wel wat liggen :mrgreen:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby E10 » 12 Aug 2010 21:34

Fantastisch idee Joris. Helaas kan ik niet veel bijdragen.
Wat ik me al een tijdje afvraag is welke zekeringenbox bijgeleverd werd; de 8 of de 25amp?
En een ander vraagteken is of het glycerin flesje in een T2 wel of geen boekje bij zich droeg?
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby Hirth » 14 Aug 2010 17:43

Helaas heeft mijn digitale camera de geest gegeven dus zullen we tot volgende week op de foto's moeten wachten.

Het onderstaande is puur en alleen gebaseerd op mijn collectie manual sets (15+ stuks) alsmede gesprekken met vrienden over de jaren en informatie van Charlie White zijn web site. Ik suggereer niet dat het geschreven de waarheid is, het zijn slechts mijn observaties.

Zo, dat was de disclaimer, laten we nu maar gaan beginnen :D

Doel van dit artikel is middels meerdere posts en fotos een idee te geven welke documenten meegeleverd werden met een nieuwe 356A (coupe/cabrio/speedster, alsmede de Carrera varianten) Ik zal proberen per document een overzicht te geven van de ontwikkeling door de jaren heen alsmede de verschillende taal varianten.

De owners manual set:

In de basis werd bij elke nieuwe 356A een set documenten geleverd in een rode papieren en later kunstlederen/vinyl houder. Voor een regulier 356A zou deze map bestaan uit:
- 1 Owners manual
- Reutter car care boekje
- Servicecouponboekje
- Garantiebewijs accu

De hierboven geplaatste foto's geven hiervan een idee. In sommige gevallen werd de map aangevuld met de volgende documenten:
- Garantiebewijs + instructies radio
- Garantiebewijs + instructies antenne (heb deze alleen gezien voor elektrische antennes)
- Carrera bijlage
- Speedster bijlage
- Bijlage voor Eberspächer verwarming
- Bijlage voor Koni schokbrekers (hoe te verstellen)
- Bijlage voor de sunroof
- Christophorus
- Export documenten in geval van tourist pick-up
- Overig, heb geruchten gehoord over flyers voor bepaalde banden etc.

Om te beginnen met de owners manuals, over de jaren heen waren er 2 ruwe versies elk met verschillende datumaanduidingen. CW geeft een aardig overzicht op zijn site http://derwhites356literature.com/356PorscheOwnersManuals.html Voor zover ik weet waren er drie talen beschikbaar: Engels, Duits en Frans. Ik zal komende week wat fotos posten van manuals in mijn collectie.

De Reutter car care boekjes waren er in 2 versies en in ieder geval in 2 talen (Engels en Duits) het is niet onlogisch aan te nemen dat deze er ook in het Frans waren. Mijn bovenstaande foto laat de vroege Engelse versie zien. Deze is grotendeels gelijk aan de versie die ook voor de Pre-A's werd gebruikt. De foto uit de oude doos (manual set van een 59 GS coupe die ik met zijn eigenaar heb weten te herenigen :D ) laat de tweede versie zien van het car care boekje, deze werd tot de T-5 gebruikt. De switch van het ene boekje naar het andere is lastig te plaatsen maar vond ergens aan het begin van de T-2 reeks plaats. Ik ben nog naarstig opzoek naar de Duitse versie van het vroege boekje voor mijn 57ér, mocht iemand wat weten dan hoor ik het graag.

Servicecouponboekje: To follow

De accugarantiebewijzen zijn er in zeer veel verschillende soorten en maten. In mijn collectie heb ik deze papieren die meestal in een dunne envelop zitten voor: Bosch, Deta, Varta, Hoppecke, Wilhelm Hagen en Sonnenheim. Ik twijfel er geen moment aan dat er ook nog andere leveranciers waren. Afhankelijk van het merk bevatte de envelop een of meerdere documenten. Het ging hier vaak om een gebruiksaanwijzing en een garantiebewijs. Het garantiebewijs heeft vaak een paraaf van de inspecteur, een datumstempel en in sommige gevallen ook het chassisnummer van de auto.

Dat is het voor nu, morgen meer
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby E10 » 15 Aug 2010 09:35

Joris, is dit de Golde manual die je bedoelt (is helaas een kopie):
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby stef69 » 15 Aug 2010 09:44

en andere documenten zoals

pricelist
acc. pricelist
colorchart

waren deze ook bij de wagens?
of enkel bij de dealers?
Stefan
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby Hirth » 16 Aug 2010 08:12

Pet, E10, dank voor de foto's ik probeer hier vanavond op terug te komen.

Wat betreft prijs en kleurlijsten etc. deze maakten geen deel uit van de owners manual package
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby stef69 » 18 Aug 2010 18:20

Joris Koning wrote:Pet, E10, dank voor de foto's ik probeer hier vanavond op terug te komen.

Wat betreft prijs en kleurlijsten etc. deze maakten geen deel uit van de owners manual package


toch duidelijk te zien op je eigen 2e foto hierboven

:wink:
Stefan
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby Hirth » 19 Aug 2010 07:33

Stefan, ja omdat deze bij enkele van mijn setjes zitten dar ik ze zelf later heb toegevoegd. :wink:
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby stef69 » 19 Aug 2010 12:22

Joris Koning wrote:Stefan, ja omdat deze bij enkele van mijn setjes zitten dar ik ze zelf later heb toegevoegd. :wink:


daarom mijn vraag, wat wel en niet erin (vroeger) omdat ik het zelf niet weet
Stefan
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby JDMM » 12 Sep 2010 14:00

Iemand een idee wat dit voor zegels zijn ?
Hoe oud, waarom uitgegeven ?
Zaten in mijn gele hoesje met radiopapieren.

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: A owners manual + toebehoren

Postby Bos » 12 Sep 2010 15:30

Kent iemand dit? Wel BT5.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests