Lekkage Kofferbak

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Lekkage Kofferbak

Postby Roger » 04 May 2010 06:55

Na de regenachtige trip van de 356 club heb ik vastgesteld dat er een halve emmer water in de kofferbak stond. Klaarblijkelijk sluit het rubber niet goed af. De oplossing zou zijn een extra rubber strib in of onder het kofferbakdekselrubber te lijmen.

Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er nog andere tips?

Ik vond het achteraf niet zo'n prettige gedachte dat de accu half onder water stond.

Ik hebook begrepen dat het rubber met bizonkit vastgelijmt dient te worden. Doen jullie dat ook en hoe is de lijm achteraf weer te verwijderen?
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Lekkage Kofferbak

Postby Hirth » 04 May 2010 12:24

Roger, hoe zit je rubber vast? schroeven en lijm of alleen schroeven? Waarschijnlijk alleen met schroeven.

Groet,

Joris
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Lekkage Kofferbak

Postby JDMM » 04 May 2010 13:42

Bij mijn B T6 zitten er in de accubak op het laagste punt twee afwaterings gaatjes, of dat bij een B T5 ook zo is weet ik niet, maar lijkt wel logisch.
Die gaatjes hebben een listige vorm, waardoor er wel water uit kan, maar tijdens het rijden over een nat wegdek geen water naar binnen komt.
Mogelijk zitten jouw gaatjes verstopt of heeft men ze vergeten bij het plaatsen van een nieuwe accubak.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Re: Lekkage Kofferbak

Postby Roger » 04 May 2010 18:47

Joris Koning wrote:Roger, hoe zit je rubber vast? schroeven en lijm of alleen schroeven? Waarschijnlijk alleen met schroeven.

Groet,

Joris


Joris,

Hij zit alleen vast met schroeven. Moet ik hem lijmen, zo ja welke lijm en hoe verwijder ik deze achteraf?
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Re: Lekkage Kofferbak

Postby Roger » 04 May 2010 18:48

JDMM wrote:Bij mijn B T6 zitten er in de accubak op het laagste punt twee afwaterings gaatjes, of dat bij een B T5 ook zo is weet ik niet, maar lijkt wel logisch.
Die gaatjes hebben een listige vorm, waardoor er wel water uit kan, maar tijdens het rijden over een nat wegdek geen water naar binnen komt.
Mogelijk zitten jouw gaatjes verstopt of heeft men ze vergeten bij het plaatsen van een nieuwe accubak.

Jan.


Jan, ik zie geen gaten in de bak. Hij is volledig dicht. Zijn hier afbeeldingen van? Voor een beetje afwatering is dit ok maar een hele emmer in een paar uur door de regen?
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Re: Lekkage Kofferbak

Postby Roger » 04 May 2010 18:50

Petwin wrote:Roger, doorsnee van het rubber is een "V vorm". Zit de opening naar de buiten of binnenkant... moet naar buiten zijn.
Just a thought


De opening zit volgens mij naar de buitenkant. ik zal morgen eens een paar foto's maken.
Robert
Posts: 76
Joined: 14 Feb 2009 15:34
Contact:

Re: Lekkage Kofferbak

Postby Robert » 04 May 2010 19:43

Reed mee in dezelfde rit en had precies het zelfde probleem met dezelfde hoeveelheid water voor in de auto. Gisteren kwam ik erachter dat de zitjes achterin ook door en door nat waren, terwijl ik in de auto geen lekkage heb gezien.... Ben dus erg benieuwd naar de reacties. Groet Robert (B Roadster)
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Lekkage Kofferbak

Postby Bos » 04 May 2010 20:28

Zeg manne, dat was jullie "doop" toch niet bij de club of zo he?
Robert
Posts: 76
Joined: 14 Feb 2009 15:34
Contact:

Re: Lekkage Kofferbak

Postby Robert » 04 May 2010 20:31

Een verlate ontgroening of zoiets..... Heb de rubbers van de kofferbak bekeken en deze zitten geschroefd, waarbij alleen de lijmresten nog zichtbaar zijn, maar geen functie meer hebben. De opening van de rubberen rand zit naar buiten. Ook bij mij op het eerste gezicht geen afwateringsgaatjes zichtbaar....
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Lekkage Kofferbak

Postby JDMM » 05 May 2010 10:34

Fotootjes van een van de twee ontwateringsgaatjes in een originele BT6 accubak. Op een van de foto's heb ik er een 6 mm boortje ingestoken voor de duidelijkheid.

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Lekkage Kofferbak

Postby Hirth » 05 May 2010 12:59

[/quote]

Joris,

Hij zit alleen vast met schroeven. Moet ik hem lijmen, zo ja welke lijm en hoe verwijder ik deze achteraf?[/quote]

Roger,

Ja, je moet het rubber ook lijmen. Draag er eerst zorg voor dat het rubber de juiste oriëntatie heeft. Vervolgens kan je aparte lijm gebruiken om het rubber vast te lijmen. Neem een schroef uit, lijm aanbrengen op het rubber en op de auto, enkele minuten wachten en vervolgens stevig aandrukken, schroef indraaien en door gaan naar de volgende. Qua lijm, Pet, heeft vast wel een aanrader voor je uit de 3M lijn.

Laatste tip. de naad zit aan de passagierskant tussen de eerste en tweede schroef. Het is te doen met de klep op de auto maar aan te raden deze eerst te demonteren.

Good luck,

Joris

P.S. nieuw rubber van NLA werkt erg goed

Image

Image

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests