Page 1 of 2
Anti-roestbehandeling
Posted: 28 Feb 2010 20:53
by IPF
Iemand ooit gehoord van anti-roestbehandelingen met dinitrol?
http://www.sjaakvanaalst.nl/index.php 
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 28 Feb 2010 23:32
by IPF
Dank, ben zeer benieuwd naar Stefan's ervaringen.
Inmiddels 2 verdere dingen geleerd:
1. van een mede-328er begreep ik dat hij het al 20+ jaar erop/in heeft zitten en het lijkt te werken (maar goed, die zijn sowieso gegalvaniseerd)
2. alternatief lijkt Caprotech RX (zie:
http://www.antirust.co.uk/ of
http://www.caprotech.nl), RX5 voor reiniging, 7 voor intern, 10 extern
Floor's open to anyone who knows (t)his stuff...
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 11:58
by IPF
Update: volledige behandeling met/door Caprotech kost ca. €1750 ex BTW
Van Dinitrol weet ik 't nog niet, hoor ik hopelijk binnenkort.
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 12:06
by Vvoister
WOW

. Dat vind ik best veel geld. Wat doen ze dan precies allemaal voor dat geld?
Ik dacht dat een waxbehandeling rond de 2 a 3 honderd euro kostte.
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 14:37
by stef69
bij Dinitrol zeker verplicht om regelmatige check-up te doen (jaarlijks of 2-jaarlijks) en deze is ook tegen betaling
max garantietermij is dan 10 jaar
vooral heel nuttig bij holle ruimtes, binnenkant deur, kokers, ...
is een olieachtige substantie die sterk blijft kleven, elastisch blijft, ...
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 19:59
by stefan
zeven jaar geleden heb ik bij mijn dame deze behandeling laten doen. daarvoor ben ik bij van egmond in alphen a/d rhein geweest. ik kreeg tijdens een soort intake gesprek uitleg over de methode. daarbij ook een bestandsopname van de holle ruimtes (endoskoop). de auto verkeerde in nagenoeg roestvrije staat. vooral het deskundige advies door van egmond sr. in combinatie met zijn kennis over de porsche 356 haalden me over de streep.
hoe verliep het proces verder? afspraak maken (je bent de auto een week kwijt) en de auto van binnen zoveel mogelijk strippen (deuren, vloer etc).
auto brengen - deze wordt dan schoongemaakt, krijgt een voorbehandeling, daarna wordt er een soort vloeibaar spul (dinitrol) in alle holle ruimtes (men boort wel gaten in jouw auto) en op de niet gespoten delen van de auto aangebracht. daarna enkele tijd voor leken en drogen. bij het ophalen kreeg ik een cd met foto's (ook holle ruimtes) van het resultaat. ook een flesje met spul om eventuele resten van de lak te verwijderen. na het aftikken van ca euri 1000,- toog ik met een goed gevoel naar huis. oh - ja een soort onderhoudsboekje met een uitnodiging voor een controle over twee jaar kreeg ik ook nog bij. meneer van egmond gaaf toen wel aan: dit is eigenlijk alleen maar nodig als je het hele jaar door rijdt.
zelf denk ik dat edwin zou zeggen: niet het middel geeft de uitslag - de zorgvuldigheid waarmee het werk gedaan wordt, teld in deze.
in de hoop dat ik jullie een beeld over dinitrol kon geven, groet ik u
stefan - hoge noorden
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 22:36
by IPF
Super, Stefan, dank!
Dat klinkt goed en wat gunstiger qua prijs (hoewel: dat is prijspeil 2003 oid vs 2010). Wat ik er nu van begrijp loopt 't ongeveer hetzelfde bij Caprotech. Ik citeer:
"De auto moet goed schoongespoten worden en oude evt. tectyllagen verwijderen. Wij demonteren bumpers, lampen, interieurbekleding. Plakken auto af en dan inspuiten met eerst RX5 en daarna RX10 onderzijde en in holle ruimten RX7. Auto bent U ongeveer een week kwijt"
Op mijn vraag wat het verschil is tussen Dinitrol en Caprotech:
"Ons product is sterk penetrerend en hardt uit maar blijft toch elastisch. Met later sleutelen aan auto kom je niet onder de RX te zitten en dat heb je wel met Dinitrol producten, deze blijven plakkerig."
Hetgeen lijkt te worden bevestigd door andere Dinitrol-gebruikers, zeker bij warm weer. Heb jij daar ook last van?
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 22:39
by IPF
PS Sjaak van Aalst is de opvolger van Van Egmond in Alphen a/d Rijn
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 22:46
by JDMM
Zo te lezen is er iets te dinitrollen !
Nadere bijzonderheden ? Fotootje ?
Jan.
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 22:47
by IPF
JDMM wrote:Zo te lezen is er iets te dinitrollen !
Nadere bijzonderheden ? Fotootje ?
Jan.
Nog niet Jan, nog niet. Just doing my homework...
Elke dag weer iets nieuws om over na te denken!
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 23:00
by JDMM
Nadenken is alleen goed als je met de voorhandezijnde gegevens tot een oplossing kunt komen.
Nadenken over ongewisse zaken is verspilde energie.
Jan.
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 23:05
by IPF
JDMM wrote:Nadenken is alleen goed als je met de voorhandezijnde gegevens tot een oplossing kunt komen.
Nadenken over ongewisse zaken is verspilde energie.
Jan.
Ach, wat is ongewis? Alle oude Porsches roesten, nietwaar? Dus wat ik ook koop (want bezig ben ik wél), het lijkt me een relevante kwestie.
Eens dat nadenken in isolement zonder voorhanden gegevens inefficiënt en meestens ineffectief is. Vandaar de discussie hierboven

Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 23:06
by IPF
Petwin wrote:Tapijt eruit??
Tja, lijkt 't op.
Stefan, klopt dat?
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 01 Mar 2010 23:22
by JDMM
IPF wrote:JDMM wrote:Nadenken is alleen goed als je met de voorhandezijnde gegevens tot een oplossing kunt komen.
Nadenken over ongewisse zaken is verspilde energie.
Jan.
Ach, wat is ongewis? Alle oude Porsches roesten, nietwaar? Dus wat ik ook koop (want bezig ben ik wél), het lijkt me een relevante kwestie.
Eens dat nadenken in isolement zonder voorhanden gegevens inefficiënt en meestens ineffectief is. Vandaar de discussie hierboven

Ik hoop van ganser harte dat, zodra je de auto van je dromen gekocht hebt, al of niet dinitrollen je enige probleem is.
Jan.
Re: Anti-roestbehandeling
Posted: 02 Mar 2010 00:44
by IPF
Jan, dat hoop ik ook... maar denk ik niet. Dromen is leuk, de realiteit niet noodzakelijk in lijn echter.
't Is slechts één van de vele topics die ik ineens tegenkom... omdat er zoveel issues rond dit soort auto's blijken te zijn. Sommige dingen zijn relatief makkelijk te duiden, andere nogal obscuur.
Nóg een realiteit: voor mij is 't allemaal onbekend terrein. Vergeef me de naïviteit.