Cabrioframe lak

Wie weet wie....? Wie weet wat....? Wie weet waar....?
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Cabrioframe lak

Postby Bos » 03 Feb 2010 13:28

Iemand merk en kleurcode om de originele kleur te benaderen?
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby stef69 » 03 Feb 2010 13:40

paar vakjes invullen en je bent er : http://www.glasurit.com/COLOR/new-color ... language=1
Stefan
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby Bos » 03 Feb 2010 19:11

wat vul jij dan waar in?
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby stef69 » 03 Feb 2010 19:26

had titel niet gelezen, oeps, foutje

ging over lak va nde wagen bij mij
Stefan
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby Knick » 03 Feb 2010 19:41

Peter, even naar een spuiter met een origineel onderdeel en zoek er een juiste kleur bij.
Wat betreft Glasurit en originaliteit wil ik toch wel even heel duidelijk zijn dat het allemaal kleuren zijn die al verschillende keren omgezet zijn in andere lak en mengsystemen, en in heel veel gevallen weinig of niets meer met de originele kleur te maken hebben.
Etienne weet hier inmiddels ook alles van. De 356 kleuren van RM zijn over het algemeen veel meer natuurgetrouw.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby Bos » 04 Feb 2010 11:42

Moet ik wel nog eerst een origineel onderdeel hebben.

Zal eens op registry forum vragen.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby Bos » 04 Feb 2010 21:19

Daar kan ik mee verder!
Max cab 1958
Posts: 91
Joined: 24 Jun 2009 21:55
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby Max cab 1958 » 12 Feb 2010 12:47

Beste allemaal,

Ik dat voor de kleur van het stuurhuis en knipperlichtbehuizing dezelfde kelur werd aangehouden; bij mij is dat nog origneel, en de kleuren zijn echt niet gelijk, zitten uiteraard wel in zelfde spectrum.

Heeft iemand ervaring met het "scannen" van kleuren? Via de gewone (huis)schildersbedrijven of juist alleen bij autoschadeherstelbedrijven?

Verder probeer ik, net als Etienne, de juiste/originele kleur (meisson blau) voor mijn auto te herleiden.
Uit de stalen van Etienne is er geen één die echt gelijk is, wel komt er één in de buurt.

Probleem bij mij is wel stukje je als referentie aanhoudt! Ik heb op diverse plaatsen originele lak, namelijk:
1) op het dashboard, (dus onder de "banaan"), maar deze is nooit aan UV blootgesteld dus representatief?
2) dasboard (vlak waar de instrumenten in zitten), onder de chromen afdekplaatjes en onder de badge zit nog de originele lak
3) Op de A-stijl, achter de alu plaat (die is ecter nogal lichtblauw, dus wellicht eens overgespoten)
3) Binnenkant closing panel bij A-stijl (wel arm gespoten, en veel is met bitumen beplakt geweest en dat kleurt m.i. de lak).
4) onder de dorpelplaten
5) de binnendorpels (wel arm gespoten, en veel is met bitumen beplakt geweest en dat kleurt m.i. de lak).

Iemand nog een suggestie?

Groeten,
Max 356A cabrio 1958 in restautie
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby E10 » 12 Feb 2010 22:29

Petwin wrote:Wat betreft kleur ref, ik zou voor #1 gaan. Verder heb ik inmiddels zoveel verschillende tinten Meissen gezien dat ik -op afstand- geen uitspraak meer durf te doen.
Wat me wel steeds opvalt is dat referentie materiaal veel groener is dan je zou vermoeden.


Ik geloof dat ik een aardverschuiving teweeg ga brengen binnen de Meissen Blue community. Ik denk dat ik mijn referentiestuk maar afplak tijdens het spuiten........
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby paul » 13 Feb 2010 10:04

Petwin wrote:Wat betreft kleur ref, ik zou voor #1 gaan. Verder heb ik inmiddels zoveel verschillende tinten Meissen gezien dat ik -op afstand- geen uitspraak meer durf te doen.
Wat me wel steeds opvalt is dat referentie materiaal veel groener is dan je zou vermoeden.


Maar komt dat "groener zijn" mogelijk door de vergeling van de lak in al die jaren. Waardoor het samen met het blauw groener wordt?

In dat geval moet je of kiezen voor de "oude looks" voor de 21e eeuw (zodat iedereen ziet dat je een gedateerde auto hebt) of de "nieuwe looks" zoals de kleur was "af fabriek".

Persoonlijk ga ik voor de oudere looks. (Ik vind Jan zijn Timeless HD "uit 1910" ook mooier zoals hij nu is, als af fabriek.)
P1000704.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby Hirth » 13 Feb 2010 16:49

Wat betreft de behuizingen van de richtingaanwijzer, ik heb er hier over de jaren heen talloze van gehad. Leukste actie was om 20 originele behuizingen naast elkaar te zetten, jep goed geraden, ze waren allemaal net even anders. Zelfde verhaal gaat op voor de groene relais behuizingen en zo veel andere onderdelen, er zaten vaak tussen de verschillende batches grote verschillen.
Max cab 1958
Posts: 91
Joined: 24 Jun 2009 21:55
Contact:

Re: Cabrioframe lak + vraag over sjabloon neus

Postby Max cab 1958 » 15 Feb 2010 15:00

Beste Ewin, Ettiene en Paul (en andere lezers),

Bedankt voor jullie reacties en adviezen!
Vwb de vraag over stuurhuis, ik bedoel de buis waar de stuurstang doorheen gaat. Verder geloof ik direct dat oorspronkelijk de verschillende partijen buizen ook verschillend van kleur zullen zijn. Denk dat ik RAL-nrs zoek die passen mijn originele onderdelen.

Vwb de kleur Meisson Blau, ik heb ook een voorkeur voor de meer groenige versie, waarschijnlijk als op het dashboard, onder de banaan.
=> Heeft iemand ervaring met digitaal scannen van lak om vervolgens het recept te bepalen? (soort scanner, via wie, autoschadeherstel of huisschilder).

NeusNu (nog steeds) bezig met laatste loodjes aan de nieuwe bodem, volgende project is de neus met schade rechtsvoor.
Heeft iemand een sjabloon voor de neus, passend in het onderste omgeslagen randje? Dan kan ik het nu missende stuk plaatwerk onder de koplamp op juiste lengte inlassen en de vorm goed bepalen.
Ik weet dat elke aauto anders is, maar als iemand een originele neus zonder schade heeft, dan kom ik graag langs of stuur graag een stuk speciaal PCV-folie op om de vorm over te nemen.

Bvd en groeten,
Max

356A cab '58
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby E10 » 16 Feb 2010 20:16

een kleine 2000 of 2000 kleine.... Ik heb er idd een aantal, ook een aantal van dezelfde plek, maar bepaald op verschillende auto's en ja hoor, ze verschillen allemaal :( (Bij 2 auto's waren ze echter gelijk........je mag een gokje wagen van wie die auto's zijn....... :o )

Max, scannen gaat, maar dan moet je je auto even opsturen naar een fabrikant :D , of een stuk uit je banaan snijden en opsturen, minimaal 5x5cm.
Je kunt natuurlijk ook meedelen in de kosten om de formule te kopen van de kleur die ik bij een fabrikant heb laten maken (adhv scan op origineel stukje) :D (ik heb de formule ook nog niet)
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Cabrioframe lak

Postby Bos » 27 Feb 2010 12:22

Uno lak zeer moeilijk te krijgen in B door milieunormen. Hierdoor ook pokkeduur, maar toch gevonden.

Return to “Wie weet....?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 76 guests