Page 2 of 3
Re: motor
Posted: 13 Feb 2016 14:51
by tbt2
beschermplaten maandag binnen voor zandstralen en dan zwart spuiten.
bedankt voor de foto's.
Re: motor
Posted: 13 Feb 2016 21:16
by horsepowerjunkie
E10 wrote:PS: laatste posts van JDMM en HPJ gaan volgens mij over de motor van O1RV en niet over tbt2.......
Ja klopt, maar toch dit draadje?
Re: motor
Posted: 13 Feb 2016 21:27
by E10
horsepowerjunkie wrote:E10 wrote:PS: laatste posts van JDMM en HPJ gaan volgens mij over de motor van O1RV en niet over tbt2.......
Ja klopt, maar toch dit draadje?
Het draadje begon met de vraag van tbt2 over de details van zijn motor. Maakt verder ook niet uit, maar schiep enige verwarring.
Re: motor
Posted: 13 Feb 2016 23:14
by horsepowerjunkie
I go with the flow
Re: motor
Posted: 13 Feb 2016 23:31
by JDMM
Je hoeft ons maar een foto te laten zien en we beginnen de handel momentloos af te kraken.
Re: motor
Posted: 14 Feb 2016 08:56
by Petwin
TB2, er is al meerdere keren over gesproken... maar de olievulpot of ontluchtingspot, niet stralen!
Binnenin de pot zijn schotjes aangebracht die vuil en straalmiddel vasthouden. Later zal dit zijn weg vinden naar je lagers en kruk en zullen deze in slechts weinige km's opvreten. Verder zal het zijn weg naar andere draaiende delen vinden en daar zijn werk voortzetten. Mechanisch ontlakken of verfafbijt gebruiken! Het zelfde geldt voor het oliefilter.
De pijpen van de warmte wisselaars werden vroeger blank gelaten. Een zilveren hitte bestendige lak komt er dicht bij. Zie NOS exchanger.
Haal de carburateur voorverwamingskleppen uit elkaar. Na het spuiten kun je ze met een nieuw rubber (van auto binnenband maken) in elkaar klinken. Als je toch bezig bent, boor de kogelkoppeling uit en klink een nieuwe na het spuiten.
Re: motor
Posted: 16 Feb 2016 01:12
by E10
hier wordt een stalen benzine leiding te koop aangeboden:
https://www.porsche356registry.org/classifieds/9763
Re: motor
Posted: 17 Feb 2016 21:57
by tbt2
Bedankt!
maar benzine filter die bij mij ertussen zit moet toch zijn nut hebben?
Re: motor
Posted: 18 Feb 2016 11:15
by E10
Je hebt al 2 filters: 1 bij de benzinetank en 1 in de benzinepomp. Daarnaast is het niet aan te bevelen een filter aan de duwkant van de pomp te zetten. Als je er nog ene bij wil dan aan de trekkant van de pomp. Ik heb er nog een in de slang die onder de auto loopt, tussen de stalen/koperen leiding die uit de tunnel komt en de stalen leiding die naar de pomp gaat.
Re: motor
Posted: 18 Feb 2016 13:40
by Petwin
E10
Over de beste plaats voor een filter kunnen we lang discussiëren...
Loopt allemaal niet zo'n vaart bij een benz pomp in een 356 maar te zeggen dat de aanzuigkant de beste is, is wat kort door de bocht.
De filters in haan en pomp zijn niet erg effectief m.i. Het zijn immers slechts "mesh plaatjes".
Ik heb inderdaad ook een filter tussen stalen leiding en slang aan de onderkant auto.
Re: motor
Posted: 18 Feb 2016 14:33
by tbt2
Ziet er natuurlijk niet zo origineel uit maar als da filtertje geen negatieve gevolgen heeft aan het rijden laat ik het gewoon zoals het is, eens de moterklep dicht is hij verdwenen.
Indien wel dan moet ik het wel vervangen, maar is niet de eerste keer dat ik dit zie op een 356 moter.
Moest er toevallig iemand naar die LA lit. swap meeting gaan, laat het mij weten.
Re: motor
Posted: 18 Feb 2016 14:46
by E10
tbt2 wrote:Indien wel dan moet ik het wel vervangen, maar is niet de eerste keer dat ik dit zie op een 356 moter.
Sterker nog, het stuk slang tussen de leiding is ook origineel.....vanaf de 356B....maar dan wel zonder filter.
De verkoper woont in Italie, wellicht makkelijker rechtstreeks dan via de Litmeet.
@Petwin; misschien was ik idd wat kort door de bocht. Maar ik meende vaker gehoord/gelezen te hebben dat een filter in de aanzuigkant beter zou zijn. Maar ik leer iedere keer weer bij.
Re: motor
Posted: 18 Feb 2016 15:11
by tbt2
inderdaad in de joma catalogus worden enkel de B leidingen aangeboden met 2 slangen en niet de a en pre-a leidingen.
Ga toch eens informeren in Italië.
thanks!
Re: motor
Posted: 18 Feb 2016 23:37
by Petwin
Ik ga naar de LIT meet
e10, een filter aan de aanzuigende kant kan flow en druk sterker beïnvloeden dan datzelfde filter aan de druk kant. We praten niet over hoge drukken (0,18bar) en de grootte van de gebruikte filters geeft meestal een flinke reserve kijkende naar de hoeveel-heid brandstof die onze hoog-vermogen-motoren vragen (not).
Maar al things equal, heeft de druk-kant meestal de voorkeur.
Nadeel hiervan is natuurlijk dat het risico op vervuiling in de pomp toeneemt. Ik heb nooit metingen gedaan om een correlatie te maken tussen druk verlies en filtervervuiling met een filter aan de aanzuigende en druk kant dus weet niet in welke orde van grootte de verschillen zich manifesteren.
Re: motor
Posted: 19 Feb 2016 10:08
by E10
Bedankt voor de uitleg!