kofferklep scharnier
- richard356
kofferklep scharnier
Wie kan mij vertellen of de scharnieren van een A, B of C hetzelfde zijn? Ik heb scharnieren bij mijn 356 zitten maar heb alles al geprobeerd om ze te monteren. Eentje heeft al bijna het luchtruim gekozen in mijn garage
Ik zal absoluut iets fout doen maar heb geen idee wat. Het lijkt alsof de gaten in de scharnieren niet overeenkomen met de gaten in de body? Gaarne uitleg of een foto hoe de scharnieren zitten. Dank bij deze.

- E10
- Moderator
Re: kofferklep scharnier
Scharnieren zijn hetzelfde. Met welke heb je problemen, voor of achter? Met name die aan de voorkant kunnen wel eens wat moeilijk gaan. Wellicht een beetje invetten zodat ze makkelijker in de kom schuiven.
- richard356
Stom om dat niet te vermelden. Het gaat om de voorkant.
- Richard
- Moderator
- JDMM
Of je moet meer auto's hebben.
Jan.

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- richard356
Ook lekker slim, topic is "kofferklep" scharnier. Zeg ik ook nog dat het stom is om dat er niet bij te zetten
Bedankt Jan voor de foto's maar ik kan het nog niet duidelijk zien. Bijgaand ook even wat foto's gemaakt. De gaten waar de bouten doorheen moeten in het scharnier lijken niet over een te komen met de gaten in de bevestigingspunten van body. Daarom mijn vraag of er verschil in zit tussen een A, B of C type?

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- E10
- Moderator
]Ik zie het al. Je hebt alleen het bovenste gat nodig. Het tweede gat zit aan de binnenkant, onder het dashboard. Ik heb op je foto aangegeven welke gat op het scharnier waar moet komen te zitten.
- richard356
Etienne, heel erg bedankt voor de informatie
Ik zal het morgen gelijk zo proberen. Dat moet helemaal lukken, het is mij nu duidelijk hoe het zit.

- E10
- Moderator
En........ 

- richard356
Helemaal gelukt Etienne. Wat een waanzinnig goed systeem die scharnieren
Ik heb de klep redelijk kunnen afstellen maar moet nu eerst het kofferbakrubber nog monteren. Dan begint alles weer opnieuw. Toch wel weer een ander gezicht na 4 maand een kale 356 gezien te hebben
Gisteren ook met de nieuwe deurrubbers en chroomlijsten bezig geweest. Nu wil mijn deur niet meer dicht
Ach ja, zo val je van het een in het ander.

- Knick
Etienne wrote:Scharnieren zijn hetzelfde. Met welke heb je problemen, voor of achter? Met name die aan de voorkant kunnen wel eens wat moeilijk gaan. Wellicht een beetje invetten zodat ze makkelijker in de kom schuiven.
For the record, Etienne. Speedster scharnieren zijn niet hetzelfde, ze passen wel maar gaan minder ver open.
Knick
- E10
- Moderator
Bedankt Knick, dat wist ik niet. Het zal te maken hebben met de andere kromming van het deel tussen klep en voorruit neem ik aan?
- Knick
Nee, dat is het hem niet, uit ervaring weet ik dat het gewone scharnier goed functioneert op een Speedster. Kan mij ook geen reden bedenken waarom ze dat gedaan hebben. Op de 911 Speedster hebben ze vergelijkbaar onduidelijke modificaties gedaan.