Kom er maar aan...
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
Ik weet het niet hoor, dat zijn die schroeven die ik na elke restauratie over heb.
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
dus hebben we er 6 per wagen nodig?
moet kunnen om een beetje extra nachtrust te hebben
moet kunnen om een beetje extra nachtrust te hebben
Stefan
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
8 zelfs.
Heb ze vaak zat in mijn handen gehad, maar kwam er niet op.
Oude dag ?
Jan.
Heb ze vaak zat in mijn handen gehad, maar kwam er niet op.
Oude dag ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
die met 2 schroefjes kan ik mij niet voorstellen, mogelijk verkeerde cilinders gebruikt? of repro die niet 100% is?
Stefan
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
Ik heb een nerd in Duitsland gevonden die er zijn hobby van heeft gemaakt en ze per stuk verkoopt.
Nee hij is een nerd......

.......geintje. Ge wittut é kul
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
Deze week een set NOS cylinders (met de langere "bleeder screws" voor de 60 mm remmen) in de hand gehad in de originele oude Porsche plasticzakjes deze hadden gezwarte cylinderschroefjes.
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
ik gok early 60's maar ben niet zeker. Had gister mijn doos met originele cylinders nog in de hand maar niet naar de schroefjes gekeken
Zou best kunnen dat de eerdere versies andere schroefjes hadden maar al mijn NOS remcylinders in de Porsche verpakking (niet ATE doosjes) hebben de cylindrische schroefjes.

- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
Alle trommels er af gehad : bolle kop. '63BT6
Jan.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
Heb hier een hele berg remcylinders liggen een stuk of 25, er zitten er twee bij zonder bolkop.
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
Weer iets nieuws geleerd dus
Moet nu dus alleen mijn schroefjes gaan vervangen net na ik de cylinders op de remplaten heb gemonteerd 


-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
Petwin wrote:Cilinders kunnen er gewoon op blijven zitten hoor. Is 5 minuten werk, even wisselen. Kan natuurlijk niet om met cilinderkopjes rond te rijden... dat remt voor geen meter:)
op de keuring in B krijg je daar zelfs een opmerking over

Stefan
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
Het idee alleen al om met cil. schroefjes rond te rijden ....
Jan.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
Edwin, kijk eens goed naar de fabrieksfoto die ik je heb gestuurd voor de Energit logos op de schoenen. Bolle kop of niet?? volgens mij niet. Vraag is nu natuurlijk wanneer de foto is genomen. A onderdelenboek noemt inderdaad een DIN 86, interesting
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Kom er maar aan...
sep '58-er T2; bolkopjes.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest