Wazdadan 6

Laat je niet kennen en gok of daag je maten uit met je foto 's.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Wazdadan 6

Postby JDMM » 18 Jun 2009 14:00

Waar zit deze bout ??

E10 , jij had die toch nodig ?

Jan.

Image
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 18 Jun 2009 15:41

Klopt helemaal, daarom ga ik het ook niet zeggen..
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 18 Jun 2009 16:20

Goed !

Jan.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 18 Jun 2009 19:33

Petwin wrote:Knecht luchtfilters...


de zwarte canisters, kreeg ze vorige week binnen uit US, perfect gewoon (behalve sticker)

sluitingen waren NIET gelakt (zie je dikwijls, maar kleine moeite om deze los te maken voor het lakken)

momenteel een goed werkende (uit een display bij dealer) Blaupunkt Frankfurt gevonden

kerel vraagt 285 €, lijk mij niet overdreven, ook alle documenten zitter erbij

hier: http://www.oldtimerautoradio.nl/ zie ik veel hogere prijzen
Stefan
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 18 Jun 2009 20:35

Jan,
kun je die bout verplaatsen naar de 'te koop' sectie?
Oh ja, en dan: verkocht!
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 18 Jun 2009 21:12

Petwin wrote:Stef, uit welk jaar is jouw auto?
Je kunt namelijk op Blaupunkts adhv het serie nummer zien uit welk jaar ze komen. Frankfurts zijn decennia lang gemaakt. Er worden veel "moderne" in een wat ouder jasje gestoken maar daarmee heb je geen "originele".

Hier kun je er eea erover lezen. 285 voor een goede gerestaureerde Radio is een goede prijs. Moet ie wel netjes gemaakt zijn, elco's etc vervangen, wellicht nieuwe pot.meters etc.

http://www.radiomuseum.org/forum/blaupu ... heide.html

Groet P


63

en ja die lijst ken ik, staat ook op site van Charlie White

T = '62 - '63 en het is zo ene (die dan ook nog werkt), vroeg expliciet om foto van de zijkant, daar zit papieren-label

ik heb momenteel een V-type (kan dus nooit bij wagen geleverd zijn) en weet zelfs niet of hij werkt

heb wel de originele knoppen en frontje van deze nodig


alle documenten erbij vind ik ook een must voor dergelijke prijs en is dus ook zo

trouwens bedankt voor de link
Stefan
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 18 Jun 2009 21:14

Die bout kun je trouwens ook terug vinden op de meeste oude kever luchtfilters.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 18 Jun 2009 21:18

Etienne wrote:Jan,
kun je die bout verplaatsen naar de 'te koop' sectie?
Oh ja, en dan: verkocht!


Je krijgt hem voor niets.

De klembanden voor de Knecht luchtfilters zijn Cad.
De zwarte klembanden zitten op industriemotoren.

Jan.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 22 Jun 2009 15:06

Super, bedankt Jan!
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 22 Jun 2009 16:32

Edwin,

Heb een klemband gepakt die duidelijk met de hand zwart was gesopt en die in een bakje thinner gelegd.

Ik zie, alhoewel het moeilijk te zien is, inderdaad weinig cad. op deze "undeflowered" klemband, toch heb ik er wel gezien met cad.

Alhoewel ik het haat, neig ik er toe je gelijk te geven. :shock:

Jan.

P.S.,De boutkop is ook groter dan van de bout van Etienne.Waar die dan weer vandaan komt ? VW ?


Image
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wazdadan 6

Postby E10 » 06 Jul 2009 12:56

Edwin, bedoel je verwarmingsklepklem nummer 1 op de tekening die zwart zou moeten zijn?
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wazdadan 6

Postby E10 » 06 Jul 2009 21:12

Ahum, deze.....;
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Wazdadan 6

Postby Knick » 07 Jul 2009 10:06

1 is zwart
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wazdadan 6

Postby E10 » 07 Jul 2009 14:01

Bedankt. Inmiddels weet ik ook dat het laatste nummer van het onderdeelnummer iets zegt over de afwerking (en het voorlaatste nummer over het materiaal) waarbij;
0 = without corrosion protection, 1 = phosphating/Bostik and Endurion treatment, 2 = galvanic protective coating, 3 = varnishing and 4 = inkron.

Wat is bij bovenstaande gecadmeerd? Het onderdeelnummer van bijvoorbeeld de horizontale motorplaat schroef is 900 014 120 02 maar van de verticale motorplaat bout is het nummer N 010 210 13. Ik dacht dat deze beiden gecadmeerd waren.
En de klemmen van de bobine en oliefilterhuis waren toch ook gecadmeerd, net als de kleppendeksels of...?
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Wazdadan 6

Postby Knick » 07 Jul 2009 14:19

Over dat verhaal heb ik hele grote twijfels. De laatste twee cijfers werden gebruikt om vervangende/veranderde onderdelen aan te geven. Er zullen gezien de hoeveelheid onderdelen best wel onderdelen te vinden zijn die binnen dit verhaal passen maar ik denk dat ik er net zoveel kan vinden waarbij dit niet opgaat.

Er zal best wel iemand samen met zijn zwarte kat op vrijdag de dertiende in de Bermudadriehoek verzopen zijn.

Return to “Wazdadan?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 65 guests