Page 1 of 1

Wasdadan # 56.

Posted: 13 Dec 2013 10:52
by JDMM
Speciaal voor HPJ, maar iedereen is natuurlijk welkom !

Jan.

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 13 Dec 2013 11:58
by horsepowerjunkie
Daar ben ik al ! :D

Lijkt mij een typisch geval van een zelfgelaste warmtewisselaar in de uitlaat.

:D

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 13 Dec 2013 11:59
by Bos
Moet wel pré-A zijn en $$$$$$

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 13 Dec 2013 18:40
by JDMM
horsepowerjunkie wrote:Daar ben ik al ! :D

Lijkt mij een typisch geval van een zelfgelaste warmtewisselaar in de uitlaat.

:D


Het antwoord is het eigenlijk net niet.
Het is geen zelfgelaste warmtewisselaar ( eigen fabrikaat dus) en het is geen uitlaat in de zin van een uitlaat. Graag een preciezer antwoord, wat is hier origineel en wat niet enz.
het riekt naar de misdaad, dat is wel duidelijk.
Jan.

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 13 Dec 2013 20:19
by horsepowerjunkie
De aansluitflens is origineel, het stuk wat eraan gelast is (best een behoorlijke las) is ook origineel. Dan volgt de buitenkast van de warmtewisselaar voor de interieurluchtverwarming die er vervolgens gewoon aan vastgelast is (dus de uitlaatlucht wordt als verwarmingslucht gebruikt). Gelukkig is eea niet helemaal mooi aan elkaar gelast zodat er nog wat uitlaatgassen naar de buitenlucht kunnen ontsnappen.

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 13 Dec 2013 20:23
by horsepowerjunkie
Het heeft mij wel op het idee gebracht van een zelfgemaakte uitlaat (demper), maar dat terzijde.

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 13 Dec 2013 22:32
by JDMM
horsepowerjunkie wrote:De aansluitflens is origineel, het stuk wat eraan gelast is (best een behoorlijke las) is ook origineel. Dan volgt de buitenkast van de warmtewisselaar voor de interieurluchtverwarming die er vervolgens gewoon aan vastgelast is (dus de uitlaatlucht wordt als verwarmingslucht gebruikt). Gelukkig is eea niet helemaal mooi aan elkaar gelast zodat er nog wat uitlaatgassen naar de buitenlucht kunnen ontsnappen.


Hoe graag ik ook stickertjes uitdeel :

"De flens is origineel" is het enige wat correct is.

Aanwijzing 1: de pijp die op de originele flens zit gelast heeft een uitwendige diameter van 32 mm., terwijl Porsche daar altijd 38 mm gebruikt.

Jan.

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 14 Dec 2013 17:47
by horsepowerjunkie
Nee, sorrie, geen idee dan. Ik heb nog meer hints nodig :? maar mss weet iemand anders het al wel

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 19 Dec 2013 21:45
by horsepowerjunkie
ik heb de parts manual van de a en de b/c doorgeworstelt maar ik heb geen a-ha momentje meegemaakt :(

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 22 Dec 2013 21:56
by JDMM
HPJ,

Ik moet toegeven dat je er steeds heel dicht bij zat maar dat het antwoord op punten niet helemaal goed was.
Het is een J-pipe/ heat exchanger die verraggeld is. De flens is origineel, de uitlaatpijp is vervangen door een dunnere ( 38 vs 30 mm.) afkomstig van een kever, en daar is de originele verwarmingspot weer omheen geplooid.
Zo ziet het er uit als het nieuw is :

Jan.

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 23 Dec 2013 08:45
by horsepowerjunkie
Zier en nu weer mooi uit Jan! Heb je nog een overzichtsfoto van hoe het was?

Re: Wasdadan # 56.

Posted: 24 Dec 2013 12:11
by JDMM
U vraagt, wij draaien.

Jan.