Speciaal voor HPJ, maar iedereen is natuurlijk welkom !
Jan.
Wasdadan # 56.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Wasdadan # 56.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
Daar ben ik al !
Lijkt mij een typisch geval van een zelfgelaste warmtewisselaar in de uitlaat.


Lijkt mij een typisch geval van een zelfgelaste warmtewisselaar in de uitlaat.

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
Moet wel pré-A zijn en $$$$$$
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
horsepowerjunkie wrote:Daar ben ik al !![]()
Lijkt mij een typisch geval van een zelfgelaste warmtewisselaar in de uitlaat.
Het antwoord is het eigenlijk net niet.
Het is geen zelfgelaste warmtewisselaar ( eigen fabrikaat dus) en het is geen uitlaat in de zin van een uitlaat. Graag een preciezer antwoord, wat is hier origineel en wat niet enz.
het riekt naar de misdaad, dat is wel duidelijk.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
De aansluitflens is origineel, het stuk wat eraan gelast is (best een behoorlijke las) is ook origineel. Dan volgt de buitenkast van de warmtewisselaar voor de interieurluchtverwarming die er vervolgens gewoon aan vastgelast is (dus de uitlaatlucht wordt als verwarmingslucht gebruikt). Gelukkig is eea niet helemaal mooi aan elkaar gelast zodat er nog wat uitlaatgassen naar de buitenlucht kunnen ontsnappen.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
Het heeft mij wel op het idee gebracht van een zelfgemaakte uitlaat (demper), maar dat terzijde.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
horsepowerjunkie wrote:De aansluitflens is origineel, het stuk wat eraan gelast is (best een behoorlijke las) is ook origineel. Dan volgt de buitenkast van de warmtewisselaar voor de interieurluchtverwarming die er vervolgens gewoon aan vastgelast is (dus de uitlaatlucht wordt als verwarmingslucht gebruikt). Gelukkig is eea niet helemaal mooi aan elkaar gelast zodat er nog wat uitlaatgassen naar de buitenlucht kunnen ontsnappen.
Hoe graag ik ook stickertjes uitdeel :
"De flens is origineel" is het enige wat correct is.
Aanwijzing 1: de pijp die op de originele flens zit gelast heeft een uitwendige diameter van 32 mm., terwijl Porsche daar altijd 38 mm gebruikt.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
Nee, sorrie, geen idee dan. Ik heb nog meer hints nodig
maar mss weet iemand anders het al wel

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
ik heb de parts manual van de a en de b/c doorgeworstelt maar ik heb geen a-ha momentje meegemaakt 

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
HPJ,
Ik moet toegeven dat je er steeds heel dicht bij zat maar dat het antwoord op punten niet helemaal goed was.
Het is een J-pipe/ heat exchanger die verraggeld is. De flens is origineel, de uitlaatpijp is vervangen door een dunnere ( 38 vs 30 mm.) afkomstig van een kever, en daar is de originele verwarmingspot weer omheen geplooid.
Zo ziet het er uit als het nieuw is :
Jan.
Ik moet toegeven dat je er steeds heel dicht bij zat maar dat het antwoord op punten niet helemaal goed was.
Het is een J-pipe/ heat exchanger die verraggeld is. De flens is origineel, de uitlaatpijp is vervangen door een dunnere ( 38 vs 30 mm.) afkomstig van een kever, en daar is de originele verwarmingspot weer omheen geplooid.
Zo ziet het er uit als het nieuw is :
Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
Zier en nu weer mooi uit Jan! Heb je nog een overzichtsfoto van hoe het was?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Wasdadan # 56.
U vraagt, wij draaien.
Jan.
Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests