22
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Re: 22
Badhandoek van merk Hema. Olijfgroen. Wel een oude gebruikte en meermaals gewassen.
(Was wel moeilijk door dat metalen voorwerp (waar iemand allemaal gaten in heeft geboord) dat er op ligt.)
(Was wel moeilijk door dat metalen voorwerp (waar iemand allemaal gaten in heeft geboord) dat er op ligt.)
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 22
Bossie wrote:JDMM wrote:
En wat dan nog, als ik het daar in gevonden zou hebben ?
Dat je een boekenwurm bent en niet opgeeft, meer niet denk ik. Met mogelijk tijd teveel
Niet opgeven, daar herken ik mezelf wel in, tot in het extreme.
Van dat "tijd te veel" krijg ik wel een sik onderdehand !
In het p.m. beslaat het carrerablok 22 bladzijden, dat heb ik in minder dan een minuut wel gezien.
Als je 1200 km rondrijdt met een gare cabriokap, dan heb je pas tijd te veel.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: 22
JDMM wrote:Bossie wrote:JDMM wrote:
En wat dan nog, als ik het daar in gevonden zou hebben ?
Dat je een boekenwurm bent en niet opgeeft, meer niet denk ik. Met mogelijk tijd teveel
Niet opgeven, daar herken ik mezelf wel in, tot in het extreme.
Van dat "tijd te veel" krijg ik wel een sik onderdehand !
In het p.m. beslaat het carrerablok 22 bladzijden, dat heb ik in minder dan een minuut wel gezien.
Als je 1200 km rondrijdt met een gare cabriokap, dan heb je pas tijd te veel.![]()
Jan.
Haha, dat moet wel
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 22
Als die twee links-onderste tandwieltjes van de toevoerpomp ( tank ri. te smeren delen ) zijn en die langere daarboven van de retourpomp ( carter ri. tank ), vind ik de verdeling wel heel merkwaardig.
De vuistregel voor een dry-sump motor retourpomp is dat hij 25 % groter is als de toevoerpomp om al te veel lucht/damp pompen te voorkomen en toch het carter leeg te houden.
Hier is die retourpomp wel 5x zo groot.
De toevoer pomp had hier groter gemogen en de retourpomp kleiner.
Wat zijn de maten van de tandwielen ? Buiten diameter, grondcirkel en hoogte ?
Jan.
De vuistregel voor een dry-sump motor retourpomp is dat hij 25 % groter is als de toevoerpomp om al te veel lucht/damp pompen te voorkomen en toch het carter leeg te houden.
Hier is die retourpomp wel 5x zo groot.
De toevoer pomp had hier groter gemogen en de retourpomp kleiner.
Wat zijn de maten van de tandwielen ? Buiten diameter, grondcirkel en hoogte ?
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests