Page 1 of 1

20

Posted: 13 Jun 2010 21:02
by JDMM
??

Re: 20

Posted: 14 Jun 2010 07:35
by Hirth
Mag ik mee doen ? :D

Re: 20

Posted: 14 Jun 2010 07:41
by paul
Het is in ieder geval geen onderdeel van Edwin. Die zou meer blinken. 8)

Ik zou dit ergens in de carburateur proberen te plaatsen. :|

Re: 20

Posted: 14 Jun 2010 08:59
by JDMM
Joris Koning wrote:Mag ik mee doen ? :D


Van mij wel, maar dan graag de jaren/types dat ze gebruikt zijn er bij.

Jan.

Re: 20

Posted: 14 Jun 2010 09:02
by JDMM
paul wrote:Het is in ieder geval geen onderdeel van Edwin. Die zou meer blinken. 8)

Ik zou dit ergens in de carburateur proberen te plaatsen. :|


Niet iedereen vindt hetzelfde.
Ik vind een 50 jaar oud onderdeel zo op zijn mooist.

Het antwoord is fout.

Jan.

Re: 20

Posted: 14 Jun 2010 10:07
by Hirth
het is het schroefje van de olietemperatuur "sender" hier gaat vervolgens het dopje uit wazadan 19 op.

Gebruik:
- Pre-A, nope, in het algemeen niet. Misschien op de allerlaatste knicks met drie delig carter, iemand hier een idee van?
- Vanaf de A op alle modellen inclusief de carrera, hier is de sender echter gemonteerd in de dry sump tank en niet op het blokje van de olieleidingen zoals bij de pushrods
- Volgens mij vanaf de late C's werd het een spade connector, dit zou dan ook opgaan voor 912's

Klopt dat van de C's Jan? ben meer een A man dus ben niet 100% zeker

Re: 20

Posted: 14 Jun 2010 13:46
by JDMM
De C heeft inderdaad een spade connector, mijn BT6 ook, ziet er wel org. uit.

Probleem is echter dat het getoonde moertje een kartel heeft met een buitendiameter van 6,5 mm.
Het dopje uit #19 heeft M4 draad..... dat gaat niet passen !
De draad op de sensor is ook niet lang genoeg om eerst het moertje er op te draaien en dan nog het dopje.

De dopjes uit #19 hebben dus niet op die plaats gezeten, maar misschien wel grotere dopjes.

Een beetje gemene vraag dus eigenlijk, maar ik reken jouw antwoord goed. :wink:

Jan.

Re: 20

Posted: 14 Jun 2010 20:54
by Hirth
Origineel dopje.

Image

Jan, weet je zeker dat de diameter van de karteling 6.5mm is? Lijkt mij aan de grote kant maar heb het wel vaker fout :mrgreen: Heb bij mijn auto enkele NOS senders met dopje volgende keer als ik in de VS ben zal ik ze eens opmeten. Die van mij hebben een 3.57 datumstempel

Re: 20

Posted: 14 Jun 2010 21:10
by JDMM
Joris Koning wrote:Origineel dopje.

Image

Jan, weet je zeker dat de diameter van de karteling 6.5mm is? Lijkt mij aan de grote kant maar heb het wel vaker fout :mrgreen: Heb bij mijn auto enkele NOS senders met dopje volgende keer als ik in de VS ben zal ik ze eens opmeten. Die van mij hebben een 3.57 datumstempel


Yep, draad op sensor is 4 mm, karteltje is 6,4 mm en de sl.w. van het moertje is 8 mm.

Jan.

Re: 20

Posted: 15 Jun 2010 00:49
by E10
Petwin wrote:Is inderdaad niet hetzelfde dopje als die op de tankvoeler. Back to the lathe dus... Nu heb ik genoeg dopjes voor vier auto's :)


Correctie; voor 3 auto's.....bij deze is 1 setje verkocht.... :P

Re: 20

Posted: 15 Jun 2010 11:33
by JDMM
Correctie 2: Genoeg voor 1 auto, ik wil twee van die grote, maar ik wil ze krijgen. :shock:

Jan.

Re: 20

Posted: 15 Jun 2010 14:11
by E10
Ik pak het ook weer helemaal verkeerd aan. Ben nog niet zo gepokt en gemazeld......