It's here

Laat ons genieten van jou Porsche favorieten.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

It's here

Postby Vvoister » 24 Nov 2008 10:26

Nu officieel de eerste foto's van de Panamera. Ik heb wel eens mooiere modellen van Porsche gezien :? . Misschien eerst nog even wennen..

http://nieuws.auto.nl.msn.com/msn/msn_n ... =10305&p=1


Na letterlijk jaren van teasers en spyshots is het nu dan eindelijk zo ver: Porsche heeft het doek van de Panamera getrokken!
De Panamera is een vierdeurscoup� met een lengte van 4,97 meter. De Gran Turismo is 1,93 meter breed en 1,42 meter hoog en daarmee breder en hoger dan z�n directe concurrenten. Porsche benadrukt dat het de Panamera nadrukkelijk een 911-look heeft willen meegeven. Dat blijkt uit de geprononceerde luchtinlaat, de koplampunits en de opvallende wielkasten aan de voorzijde. Porsche heeft ook aan de praktische zaken gedacht: de bagageruimte is flexibel in te delen, mede door de neerklapbare leuningen van de achterste stoelen.
Op motorisch gebied is er keuze uit zes- en achtcilinder benzinemotoren. De vermogens lopen uiteen van 300 pk tot 500 pk voor de topversie. Die heeft standaard vierwielaandrijving, de overige Panamera�s hebben achterwielaandrijving. Vierwielaandrijving is wel tegen meerprijs op die versies te krijgen.
Porsche koppelt de motoren aan een handgeschakelde zesbak of een zeventraps PDK-transmissie met dubbele koppeling. In een later stadium volgen een dieselmotor en een hybride Panamera. Meer details daarover maakt Porsche bij het Panamera-showdebuut in Detroit bekend. Aan het einde van de zomer van 2009 staat de Panamera in de showrooms.
Erik
Porsche 356 SC
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Postby Matthijs356 » 24 Nov 2008 19:17

Ik vind hem wel mooi, maar de prijs en het milieu zetten me niet aan tot een directe aanschaf. :D
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 24 Nov 2008 20:39

Als de diesel uitkomt verwacht ik dat die nog wel veel gaat rondrijden
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 01 Dec 2008 13:42

Hier wat bewegende beelden. Zo lijkt het een beetje een kruising tussen een Maserati en een BMW 7-serie. Ik begin er langzaam aan te wennen.. :D


http://www.autojunk.nl/clips/view/148936
Erik

Porsche 356 SC

Return to “Porsche plaatjes”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 88 guests