Jawel, het is zover.
Ik ben terug begonnen aan de restauratie van mijn 356 cabrio.
Het is een B T5 van 04/12/1959. Een van de eerste B cabrio's dus.
Gekocht in maart 2003 via mijn vaders oom uit Georgia voor een matig prijsje. Laten overkomen uit de States en begonnen met de ontmanteling van de auto en een inventaris gemaakt van de nodige stukken en nieuwe plaatwerk.
We hebben er circa 1 jaar aan gewerkt en ondertussen ook een cabrio-kap gevonden want die was er niet bij.
De auto was in hele slechte staat toen ik hem kocht. Hij was echter nooit eerder gerestaureerd en was op de cabrio-kap na 95% compleet.
De motor draaide prima, maar kon het nodige lakwerk wel gebruiken.
Inventaris van de slechte plekken was simpel:
- bodem slecht
- deuren slecht
- neus van de auto slecht
- zitjes achteraan slecht
- onderkant deuren + deursteunen slecht
Dus veel nieuw plaatwerk nodig die ik haalde bij Stoddard, Siemerink en bij Joma Parts. Ik doe graag iedereen een plezier.
Medio 2004 heb ik grond gekocht en in de volgende 2 jaar mijn huis gebouwd. Geen tijd en geld voor de Porsche dus. Daarna de 356 B Notchback gekocht en terug op orde gezet zodat ik toch al van het 356-rijplezier kon genieten en nu in 2008 nadat ik getrouwd ben op 22/08/2008 en nadat ik met jullie allemaal op rondrit geweest ben in Limburg kon ik me niet meer inhouden.
Ik had de afgelopen 2 jaar een garage gebouwd achteraan bij mij in de tuin en nu moest het maar eens gaan gebeuren. De 356 van stal gehaald en alle materiaal en nieuw plaatwerk van het zolder gehaald.
Resultaat: we zijn 2 weken bezig en er komt terug schot in de zaak.
Tot voor 2 weken was de zijkant aan passagierszijde volledig klaar.
Het voorste kofferdeksel was ook klaar en de neus van de auto ook.
De bestuurderskant was volledig ontmanteld, dus echt alles er af tot op het chassis. De achterkant is nog onbewerkt.
Nu hebben we dus de bestuurderskant grotendeels all terug opgebouwd.
In de volgende posts kun je de foto's zien.
Ik zal proberen om elke week een fotoreeks te posten en een stukje verhaal bij te schrijven.
De foto van mijn avatar laat de auto zien in 2004 toen de bodem nog geen feit was.
Wordt vervolgd...
Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
-
- Posts: 68
- Joined: 25 Jun 2006 18:28
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
We volgen allemaal je fotoalbummeke.
Good luck!
Wat zal je vrouw blij zijn......Iedere avond uitgeteld naar bed. (Mijn vrouw vraagt wanneer mijn volgend project start. )
Paul
Jullie hebben haar nieuwe nickname al gezien bij Gevraagd/356?: Velo
Good luck!
Wat zal je vrouw blij zijn......Iedere avond uitgeteld naar bed. (Mijn vrouw vraagt wanneer mijn volgend project start. )
Paul
Jullie hebben haar nieuwe nickname al gezien bij Gevraagd/356?: Velo
Last edited by paul on 22 Oct 2008 06:59, edited 1 time in total.
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
Heren van de 356's,
gezien de kredietcrisis verder woedt en ik als werknemer bij de Rabobank steeds meer en meer klanten bijkrijg heb ik niet voldoende tijd om zelf te restaureren. Gelukkig is mijn vader wel aan de slag samen met de plaatselijke restaurateur die gigantisch mooi werk aflevert.
Ik ga jullie zo vlug mogelijk nog wat foto's doormailen.
Zaterdag meer...
Uitgeteld ben ik dus wel, maar dat is niet door de Porsche.
En mijn vrouwtje kan wel wat hebben.
gezien de kredietcrisis verder woedt en ik als werknemer bij de Rabobank steeds meer en meer klanten bijkrijg heb ik niet voldoende tijd om zelf te restaureren. Gelukkig is mijn vader wel aan de slag samen met de plaatselijke restaurateur die gigantisch mooi werk aflevert.
Ik ga jullie zo vlug mogelijk nog wat foto's doormailen.
Zaterdag meer...
Uitgeteld ben ik dus wel, maar dat is niet door de Porsche.
En mijn vrouwtje kan wel wat hebben.
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
Over welke crises had je het ook alweer Petwin?
Deze week maar even flink de schouders er onder gezet.
Bleek dat de deur aan de passagierskant niet echt goed paste. Het vreemde was dat er bijna niks meer was om aan te passen...
Na enkele uren logisch denken en wat trial and errors hebben we toch maar beslist om de B-stijl wat te modificeren.
Dit is nu erg goed gelukt en de deur past en sluit als nieuw. De gap boven iets groter gehouden dan beneden zodat ie op de wielen staat met perfecte naden rond de deuren.
Deurtje open:
Deurtje dicht:
Tegen eind volgende week moet de deur en alles eromheen volledig klaar zijn. Ondertussen hebben we ook de zitjes achteraan en de chassisbenen volledig klaar. Stilaan mogen we beginnen denken om de lasnaden in te kitten en de ganse onderkant in zwarte steenslag te zetten. Dan wordt het pas echt proper en kunnen we weer beginnen bouwen.
Volgende week gaan we ook de bak proper maken en alle attributen daaromheen terug opbouwen. ben benieuwd welke problemen we daar terug tegen het lijf gaan lopen...
Ik hou jullie op de hoogte.
Michael
Deze week maar even flink de schouders er onder gezet.
Bleek dat de deur aan de passagierskant niet echt goed paste. Het vreemde was dat er bijna niks meer was om aan te passen...
Na enkele uren logisch denken en wat trial and errors hebben we toch maar beslist om de B-stijl wat te modificeren.
Dit is nu erg goed gelukt en de deur past en sluit als nieuw. De gap boven iets groter gehouden dan beneden zodat ie op de wielen staat met perfecte naden rond de deuren.
Deurtje open:
Deurtje dicht:
Tegen eind volgende week moet de deur en alles eromheen volledig klaar zijn. Ondertussen hebben we ook de zitjes achteraan en de chassisbenen volledig klaar. Stilaan mogen we beginnen denken om de lasnaden in te kitten en de ganse onderkant in zwarte steenslag te zetten. Dan wordt het pas echt proper en kunnen we weer beginnen bouwen.
Volgende week gaan we ook de bak proper maken en alle attributen daaromheen terug opbouwen. ben benieuwd welke problemen we daar terug tegen het lijf gaan lopen...
Ik hou jullie op de hoogte.
Michael
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog iets op het forum geplaatst heb. Maar... we hebben niet stil gezeten, gelukkig maar.
De auto is nu echt volledig rondom rond terug voorzien van de nodige stukken. Het linkervoorspatbord zit er terug op en daar ben ik blij om, nu heeft het terug het zicht van een Porsche 356. We hebben echter nog veel laswerk om alles mooi stevig te krijgen en de kleine gaatjes en zo echt mooi afgewerkt te krijgen.
Ik schat dat tegen eind november de laswerken klaar zijn.
Dan gaan we alle lasnaden eerst goed inwrijven met nadenkit en wordt er begonnen om de eerste grondlaag te leggen voor de bodem en de binnenkanten van de spatborden en dergelijke.
In december wordt de 356 strak gezet en eind dit jaar moet dat klaar zijn.
Ik wil eigenlijk tegen volgende zomer klaar zijn en de auto op de weg hebben, dus een beetje timen zal nodig zijn.
Ondertussen al heel wat geïnventariseerd en ik heb nog heel wat kleine spullen nodig.
Vooraleer de auto gespoten wordt gaan we eerst alles eens aanpassen zoals deurklinken, ramen, bumpers, lichten etc.
Zijn er nog ideëen van jullie waar ik moet aan denken vooraleer ik er het legendarische Silbergrau aanbreng?
De auto is nu echt volledig rondom rond terug voorzien van de nodige stukken. Het linkervoorspatbord zit er terug op en daar ben ik blij om, nu heeft het terug het zicht van een Porsche 356. We hebben echter nog veel laswerk om alles mooi stevig te krijgen en de kleine gaatjes en zo echt mooi afgewerkt te krijgen.
Ik schat dat tegen eind november de laswerken klaar zijn.
Dan gaan we alle lasnaden eerst goed inwrijven met nadenkit en wordt er begonnen om de eerste grondlaag te leggen voor de bodem en de binnenkanten van de spatborden en dergelijke.
In december wordt de 356 strak gezet en eind dit jaar moet dat klaar zijn.
Ik wil eigenlijk tegen volgende zomer klaar zijn en de auto op de weg hebben, dus een beetje timen zal nodig zijn.
Ondertussen al heel wat geïnventariseerd en ik heb nog heel wat kleine spullen nodig.
Vooraleer de auto gespoten wordt gaan we eerst alles eens aanpassen zoals deurklinken, ramen, bumpers, lichten etc.
Zijn er nog ideëen van jullie waar ik moet aan denken vooraleer ik er het legendarische Silbergrau aanbreng?
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
We naderen het einde van het jaar, maar het einde van de restauratie is nog niet in zicht.
Mijn vader is begonnen met het passen van de bumper vooraan. Ik wil dat deze perfect past en dat ik achteraf als de auto gespoten is niet meer moet wringen om de bumper op zijn plaats te krijgen.
Verder wordt de auto strak gezet en worden de laatste laspunten afgewerkt. Het gaat nu traag vooruit, alhoewel... Je ziet zo geen vorderingen meer, maar het zijn nu de details die het hem gaan doen.
Ik heb nog een foto gepost van de cabrio waarop nu echt een auto te zien is. Er is nog veel werk, maar ik hou me sterk bij de gedacht dat aan alles een eind komt, dus ook aan deze restauratie.
By the way, mijn garage ligt er wat 'dusty' bij door het vele schuren...
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1jzBu0][img]
http://www.postimage.org/Pq1jzBu0.jpg[/img][/url]
Mijn vader is begonnen met het passen van de bumper vooraan. Ik wil dat deze perfect past en dat ik achteraf als de auto gespoten is niet meer moet wringen om de bumper op zijn plaats te krijgen.
Verder wordt de auto strak gezet en worden de laatste laspunten afgewerkt. Het gaat nu traag vooruit, alhoewel... Je ziet zo geen vorderingen meer, maar het zijn nu de details die het hem gaan doen.
Ik heb nog een foto gepost van de cabrio waarop nu echt een auto te zien is. Er is nog veel werk, maar ik hou me sterk bij de gedacht dat aan alles een eind komt, dus ook aan deze restauratie.
By the way, mijn garage ligt er wat 'dusty' bij door het vele schuren...
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1jzBu0][img]
http://www.postimage.org/Pq1jzBu0.jpg[/img][/url]
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
hierbij de link : http://www.postimage.org/Pq1jzBu0.jpg
Niet opgeven! Laat je familie maar wat doorwerken tijdens de feestdagen
Ik denk dat mijn zoektocht naar een cabriodak ook bijna ten einde is.
Vooral door het wegzakken van de £ tegen de €
Niet opgeven! Laat je familie maar wat doorwerken tijdens de feestdagen
Ik denk dat mijn zoektocht naar een cabriodak ook bijna ten einde is.
Vooral door het wegzakken van de £ tegen de €
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests