Bedankt voor de mooie foto's Danny.
Doe zo verder.
Nu komt het leukste werk, al die mooie gepolijste en verchroomde spulletjes er op schroeven !
Jan.
Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
-
- Posts: 28
- Joined: 07 Dec 2010 18:20
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 28
- Joined: 07 Dec 2010 18:20
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 28
- Joined: 07 Dec 2010 18:20
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Richard
- Moderator
- Posts: 1499
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
Ze wordt prachtig!
Daar kan je nog wel wat k.m.'s mee maken dit jaar!?
Daar kan je nog wel wat k.m.'s mee maken dit jaar!?
Richard
'63 356B
'63 356B
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
Grote klasse Danny !
Wanneer hoop je te gaan rijden ?
Jan.
Wanneer hoop je te gaan rijden ?
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
- Posts: 28
- Joined: 07 Dec 2010 18:20
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
cromage ok , remmen ok , mechaniek ok .
electriciteit ok= ineens alles op 12v omgebouwd
begin volgend jaar moet de technisch keuring aan de beurt zijn.
momenteel nog wachten op bumpers, blauw lederen interior, dak ed.
electriciteit ok= ineens alles op 12v omgebouwd
begin volgend jaar moet de technisch keuring aan de beurt zijn.
momenteel nog wachten op bumpers, blauw lederen interior, dak ed.
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
Het doet me plezier om te zien dat mijn eerste 356 ooit terug leeft...
Een welgemeende proficiat Danny!
Een welgemeende proficiat Danny!
- tikra
- Posts: 168
- Joined: 04 Sep 2012 06:01
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
Michael dat is weel heel erg toevallig, onze Coupe T5 is ook van 04/12/1959.
Het geluidsdempend materiaal wat heb je hiervoor genomen?
Het geluidsdempend materiaal wat heb je hiervoor genomen?
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
Porsche 356 C 1964 bali blue
-
- Posts: 28
- Joined: 07 Dec 2010 18:20
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
authentic looking anti dreun matten van jomaparts= NLA USA.
kit 1,2, en 3 dus motorgedeelte , frontgedeelte en interieur gedeelte.
Voordeel :authentic look , kan meerwaarde zijn bij verkoop tgo de recente antidreunmatten welke zelfklevend zijn, moderne look hebben en sneller aan te brengen.
nadeel: werkt zeer moeilijk , warm maken ,plakken ,kloppen, plooien . Enige ervaring komt van pas .
Op bodem interieur afgewerkt met ca 12 mm geluidsisolatie
groeten danny :
kit 1,2, en 3 dus motorgedeelte , frontgedeelte en interieur gedeelte.
Voordeel :authentic look , kan meerwaarde zijn bij verkoop tgo de recente antidreunmatten welke zelfklevend zijn, moderne look hebben en sneller aan te brengen.
nadeel: werkt zeer moeilijk , warm maken ,plakken ,kloppen, plooien . Enige ervaring komt van pas .
Op bodem interieur afgewerkt met ca 12 mm geluidsisolatie
groeten danny :
- tikra
- Posts: 168
- Joined: 04 Sep 2012 06:01
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
"Op bodem interieur afgewerkt met ca 12 mm geluidsisolatie" - Danny wat bedoel je hiermee? Hoe zithet met ... als er water in het auto komt met deze NLA anti dreun materiaal?
En welke geluidsisolatie heb je gebruikt, van de onderkant verwacht je toch niet veel geluid en de motor achter WIL je toch graag horen .. ?
gr. Helge
En welke geluidsisolatie heb je gebruikt, van de onderkant verwacht je toch niet veel geluid en de motor achter WIL je toch graag horen .. ?
gr. Helge
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
Porsche 356 C 1964 bali blue
-
- Posts: 28
- Joined: 07 Dec 2010 18:20
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
tikra
antidreun dient voor de trillingen ( lees lage tonen)die zich door het metalen gedeelte voorbrengen te dempen.
geluidsisolatie is voor het comfort te verbeteren( tot ca 10 db) op alle toonhoogte in het zitcompartiment.
Zowel de geluidsisolatie als antidreun kunnen tegen vocht, maar niet allemaal tegen hogere temperatuur rond motor.
Bij coupe als men de hemel vervangt zat er origineel dat bruin haar van ca 10 mm tussen de dakhemel en dak .Op vloer onder de originele rubberen matten ook zo een bruine of zwarte isolatie.
Die van Wurth vind ik de beste maar ook de duurste, andere merken via beurzen of internet te bestellen .
Sommige mensen die auto's restaureren vergeten die onderwerp onder het toch niet zichtbaar is ,of uit financiele standpunt, maar de persoon die achteraf met de wagen moet rijden zal dit fenomeen wel snel ondervinden.
Voor circuit is dit niet nodig natuurlijk.
grts danny
antidreun dient voor de trillingen ( lees lage tonen)die zich door het metalen gedeelte voorbrengen te dempen.
geluidsisolatie is voor het comfort te verbeteren( tot ca 10 db) op alle toonhoogte in het zitcompartiment.
Zowel de geluidsisolatie als antidreun kunnen tegen vocht, maar niet allemaal tegen hogere temperatuur rond motor.
Bij coupe als men de hemel vervangt zat er origineel dat bruin haar van ca 10 mm tussen de dakhemel en dak .Op vloer onder de originele rubberen matten ook zo een bruine of zwarte isolatie.
Die van Wurth vind ik de beste maar ook de duurste, andere merken via beurzen of internet te bestellen .
Sommige mensen die auto's restaureren vergeten die onderwerp onder het toch niet zichtbaar is ,of uit financiele standpunt, maar de persoon die achteraf met de wagen moet rijden zal dit fenomeen wel snel ondervinden.
Voor circuit is dit niet nodig natuurlijk.
grts danny
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
Persoonlijk goede ervaring met Dynamat. Ik heb dit achter in de auto gebruikt, onder het dak en in de deuren. Op deze plekken is het na het aanbrengen van het interieur, hemel etc. niet meer te zien. Vooral in een Carrera, waar je vaak rijdt met veel toeren, is dit een enorm verschil. Je kan nog steeds van de motor genieten maar heb niet meer piepende oren als je na een rit uit de auto stapt.
http://www.dynamat.com/
http://www.dynamat.com/
-
- Posts: 28
- Joined: 07 Dec 2010 18:20
- Contact:
Re: Renovatie Porsche 356 cabrio B T5 uit 1959
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest