Page 1 of 4
Renovatie Porsche 356 C Coupe 1965
Posted: 03 Sep 2006 21:29
by paul
Eerste foto 's van de renovatie. Uitgebreid verslag volgt nog.
http://osteopathie-smolders.nl.server12 ... php?page=1
Re: Renovatie Porsche 356 C Coupe 1965
Posted: 04 Sep 2006 11:31
by De Klassieke 912
Door wie wordt de auto gerestaureerd? M.v.g. Marcel
Posted: 04 Sep 2006 15:11
by paul
Door Ruts Classic Porsche Restoration Team te Boxtel.
Posted: 04 Sep 2006 16:02
by Knick
Maak je niet ongerust, ik heb vroeger ook al wel eens een autootje opgeknapt.
Posted: 04 Sep 2006 21:44
by JDMM
Was dat de orginele kleur verf die er op zat ?
Dan wordt het wordt toch zeker wel weer dezefde kleur ?
Jan.
Leuk
Posted: 04 Sep 2006 22:44
by Richard
Leuk hoor om de voortgang zo te kunnen volgen. Graag meer foto's en beschrijving ervan.
Posted: 04 Sep 2006 23:11
by Knick
JDMM wrote:Was dat de orginele kleur verf die er op zat ?
Dan wordt het wordt toch zeker wel weer dezefde kleur ?
Jan.
je kunt tegen jou toch ook niets vertellen, hé
Cheer me up!
Posted: 05 Sep 2006 13:56
by paul
Dank je Edwin, voor je bemoedigende woorden. Dit had ik net nodig na al de opmerkingen van Rens:
Oh nee hè....
Wat hebben ze hier gedaan?
G@Rrr>....domme
Dat had ik niet gedacht.
De auto is wel hard maar.....
Daar achteraan kwamen toch wel weer de woorden:
Dat lossen we wel op.
Dat is te maken.
Etc
Maar de toon was gezet. Ik herken mijn auto helemaal niet meer, met alleen de wielen en stuur als laatste bewegende delen aan de auto.
Hij is zilvergrijs nu, Edwin. Maar nu weet ik helemaal zeker dat ik die kleur niet wil. Herinnert me later te veel aan het steken en schuren.
Wat vinden jullie van de aquamarijn blauw metallic kleur? Met rode bekleding van stoelen etc.? Van Jan weet ik dat hij voor origineel gaat en dat is ook wel een beetje mijn oude mening. Maar om eens een andere sjiekere kleur te laten spuiten, lijkt me toch wel wat hebben.
Groeten van een (qua waarde gedecimaliseerde) Porsche 356 bezitter.
Paul
Posted: 05 Sep 2006 15:26
by Richard
AquamarijnBlauw/ rood: mooie combinatie. Ik vind de witte kleur niet erg bijzonder (hoewel de combi met rood wel goed werkt).
Als de auto verder nog redelijk klopt (matching numbers, originele bekleding etc.) zou de originele kleur ook mijn voorkeur hebben. Maar als het allemaal niet meer is zoals het was zou ik met een andere kleur geen probleem hebben.
Mijn auto is trouwens origineel schiefergrau met groen(!) leren bekleding.
Voorbeeld van schiefergrau (slate grey) hier met rode bekleding:
http://www.heritageclassics.com/porsche/61gry356/A.jpg
lakformules:
http://www.classicporsche.net/Documents ... ations.pdf
Posted: 05 Sep 2006 16:00
by Vvoister
Komt allemaal goed Paul. Zoals al reeds gezegd met doorzettingsvermogen kom je een eind. De kleur aquamarijn blauw lijkt mij ook inderdaad een mooi kleur. Op de forummeeting van vorig jaar bij Wim en Marga waren er ook 2 auto's die qua kleur een beetje in die richting zaten. Beide erg mooie auto's overigens. Ik heb alleen geen digitale foto's meer van die meeting. Alleen de echte foto's zeg maar. Voor wat betreft het kleurverhaal ben ik het met Richard eens dat als je eenmaal het matching numbers / authentieke pad verlaat de kleur niet zo veel meer uit maakt. Als het maar een mooie auto is. Al is een kleur niet de originele kleur, een kleur uit de "porsche kleurenwaaier" wordt altijd wel gewaardeerd dacht ik.
Posted: 08 Sep 2006 08:43
by De Klassieke 912
paul wrote:Door Ruts Classic Porsche Restoration Team te Boxtel.
Dat gaat helemaal goed komen! Leuk dat je de foto's van de restauratie op het internet plaatst, ik zal met enige regelmaat de voortgang volgen!
Veel succes, vr.groeten Marcel
Posted: 10 Sep 2006 21:07
by Vvoister
Ik kwam deze aquamarin blauwe A tegen. Mooie kleur.

Vervolg
Posted: 10 Sep 2006 22:11
by paul
We zijn nu twee weken verder. Er is niets meer over van de auto waar ik zo trots op was. Gelukkig kun je op internet andere mooie restauraties zien en dan valt mijn auto nog wel mee. Ik heb er vertrouwen in, dat ik uiteindelijk net zo zal glimmen als de auto, wanneer die klaar is.
Zeker als ik Rens bezig zie in zijn werk. (Bijna iedere dag rijd ik naar Boxtel om als dommekracht mee te helpen.) Hij streelt de body van de auto, waar een vrouw jaloers van zou worden. Hij voelt "waar te veel en waar te weinig materiaal" zit op 10 vierkante cm. Dan komt er één van de hamertjes die een krimpend of rekkend effect heeft op het metaal. Fantastisch om te zien, hoe zo, het materiaal zich vormt naar zijn hand.
We (Rens en ik) gaan door om hem spuitklaar te maken. We (Mirjam en ik) dubben nog steeds over de kleur. Op deze link is aquamarijn blauw te zien met rood interieur Toch wel mooi.
http://www.willhoitautorestoration.com/ ... edster.htm
De site is weer ge-update.
http://osteopathie-smolders.nl.server12 ... php?page=1
Wordt vervolgd.
Paul
lichter
Posted: 11 Sep 2006 08:47
by Richard
Zonder die plamuur zal de auto wel een aantal kilo's lichter zijn!
Zo'n kale auto is wel de eerlijkheid zelve; vers 'gerestaureerde' auto's kunnen veel narigheid verbergen terwijl je nu echt weet wat je hebt. Kost een paar centen maar dan...
De blauwe speedster foto's zouden mij overtuigen om voor die kleur te gaan!
Posted: 11 Sep 2006 17:48
by Matthijs356
Mij ook
Heb ooit een aquamarijnblauwe BT5 gezien.
Prachtig gewoonweg...
Gedaan bij Theo Siemerinck trouwens.