Renovatie Porsche 356 C Coupe 1965

Laat ons genieten van jou Porsche favorieten.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 14 Mar 2007 21:51

En? Nog nieuws?

mvg
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 01 Jul 2007 22:42

Er begint weer wat schot in de verbouwing te komen.

Op de SPUITERIJ zijn ze nu een heel eind met het plamuren. Ziet er al erg strak uit. Ik heb wat foto 's geplaatst.

http://osteopathie-smolders.nl.server12 ... ospuiterij

Zo staat het er nu voor.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 02 Jul 2007 08:18

Hé dat begint al weer op een auto te lijken! :D

Als hij eenmaal gespoten is komt het leukste deel van de restauratie; de wederopbouw.
Erik
Porsche 356 SC
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 19 Nov 2007 22:55

Maar voor de wederopbouw moet er nog steeds veel gebeuren.

De auto is vorige week gefinisht met plamuren en heeft daarna zijn dunne epoxylaag en goedgevulde polylaag gekregen. Nu kan het schuren van de spuitplamuur beginnen om hem daarna in de grondlak te zetten.
Weer een fase verder.

Deze winter was zowiezo bedoeld om het motorblok te beoordelen en reviseren waar nodig.
Nou, hij ligt al helemaal uit elkaar. Jan heeft hem vakkundig gesloopt, getest en gemeten.
Er bleken 356 SC cylinders op te zitten met bijbehorende krukas. Omdat er op dat moment een aanbiedinkje was van een 356C cylinderset op Ebay, heb ik deze maar gekocht om de originaliteit van de motor weer terug te brengen. Bij Ahnendorp in Germany hadden ze een bijbehorende 356C krukas en is het nodige hoon- en balanceerwerk aan het blok gedaan zodat alles weer (met de juiste lagers) perfect in elkaar past. Ook hier kan Jan in de wintermaanden zijn lol mee op.

Ik zal niet zeggen dat alles op schema verloopt (lees voorgaande posts) maar we kabbelen zachtjes naar de wiederaufbau. Hopelijk ook deze winter nog, zodat we in het voorjaar kunnen rijden. Eén jaar later dan gepland. Dat valt volgens sommigen nog mee. Ik was gewaarschuwd maar ik ben tamelijk naief gebleken hierin.
Alles komt goed.......toch?

Meer foto 's op de site http://osteopathie-smolders.nl.server12 ... albums.php

Groeten,
Paul

Ps: nog wat foto 's van het uitlijnen van de krukas volgens Jan 's methode. Als dat maar goed komt.

Image Image
Image
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 15 Mar 2008 21:45

De toekomstige Blue Beauty is in de grondverf en helemaal geschuurd. Hij is zo glad als een biljartbal.
Vandaag is ook al een begin gemaakt met spuiten. De koplamphelmen, het dashboard, de benzinetankopening en "de deuroksels" (zo noem ik ze maar) zijn in kleur gespoten.

PrrraaaAACHTIG

Dit wordt in twee delen gedaan. Eerst de openingen en dan pas carosserie en bewegende delen. Het leek allemaal opeens van een leie dakje te gaan dus ik was al op mijn hoede. En ja hoor, de fabrikant had de verkeerde kleur gestuurd. Totaal anders dan het voorbeeld van vorig jaar. Gelukkig hadden we nog een liter over van vorig jaar en konden we die gebruiken voor de "holten" van de auto. Twee laklaagjes er over en ik had weer een smile van oor tot oor.

Volgende week zaterdag wordt de auto helemaal afgespoten.
Daarna begint het opbouwen en gaat de auto naar de interieurbouwer. Deze heeft de stoelen al klaar en moet met name het tapijt en het hemeltje er nog in fabrieken.

Oh ja en de motor moet er ook nog in maar dat laat ik nog wel weten wanneer.

Foto 's staan weer op de site (spuiterij). De kleuren wijken op de foto erg af van de werkelijkheid (gelukkig). Het is nog mooier.

Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
De Klassieke 912
Posts: 68
Joined: 25 Jun 2006 18:28
Contact:

Postby De Klassieke 912 » 16 Mar 2008 12:56

Mooie kleur hoor! Zag laatst bij Kraan Porsche service ook een 356 in deze kleur, dat zag er erg goed uit!

Image

Image
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 16 Mar 2008 13:36

Ja, dat is de kleur zoals het gaat worden. Mooie foto 's.

Deze heeft ook het rode interieur zie ik. Prachtig.

Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 16 Mar 2008 14:39

Paul,

Ik was vandaag nog even bij die oude man bij ons in de buurt om naar je blok kijken.
Hij heeft het blok op zijn testbank staan en hij liet hem even lopen.
Klonk goed volgens mij en ik zag aan de onderkant geen olie of drijfstangen !

Keep the 356 faith !

Jan.

Image Image
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Volgende hoofdstuk.

Postby paul » 23 Mar 2008 01:10

Ja Jan,

Dat is een vakman.

Announcement:

De Blue Beauty is gespoten. Hij ziet er fantastisch uit. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar onafhankelijke kenners spreken over een technisch hoogstandje qua spuiten. Een mooie strakke auto. Chapeau voor voor een knap staaltje handwerk!! (Schatsbergen, Vught)

Nu voorzichtig gaan opbouwen, Interieurman aan het werk, motor inbouwen en rijden (of voorzichtig in de garage zetten en regelmatig gaan kijken?).

Zou hij in mei klaar zijn? Ik durf er geen geld op in te zetten (ik heb ook niets meer trouwens).

Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Postby stefan » 23 Mar 2008 12:12

hoi paul en de rest die nog op het "oude forum"zitten,

allereerst urbi et orbi - een jaar vertraging vind ik niet veel, gezien het mooie resultaat tot nu toe. ben al benieuwd naar jouw auto. ik hoop dat ik jou en "de jouwe" tijdens de rit met onze duitse broeders op 11 mei kan bewonderen.

groet uit het hoge noorden,

stefan
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 23 Mar 2008 16:14

WOW!! :o

Ziet er goed uit Paul! Proficiat. Dat zal een mooi eindresultaat geven zeg. Heel strak. Ik hoop hem snel in het echt te kunnen bewonderen.

Groeten.
Erik

Porsche 356 SC
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 29 Mar 2008 22:31

stefan wrote: ik hoop dat ik jou en "de jouwe" tijdens de rit met onze duitse broeders op 11 mei kan bewonderen.

stefan


No way.

Reden: Euhm..... omdat de auto dan nog niet klaar zal zijn? Maar het gaat al vooruit. http://osteopathie-smolders.nl.server12 ... php?page=2

Veel plezier.

Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 26 Apr 2008 00:07

We zijn begonnen met opbouwen. Deuren, kleppen, dashboard zijn volgebouwd.
Omdat mede-opbouwer op vakantie is en Oscar (Oosterhout) mijn auto van binnen gaat bekleden, moet ik weer even afwachten.
Ik heb al gezien hoe de stoelen bekleed zijn en hoe het tapijt er uit ziet. Die Oscar is een vakman! Aanrader!

Jullie worden verder op de hoogte gehouden.

Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 27 Apr 2008 10:59

Het einde nadert dat toch Paul!

Ik ga dadelijk aan de bloesemroute beginnen in Belgisch Limburg, schijnt een aanrader te zijn!
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

14 juni

Postby Richard » 04 May 2008 23:25

Hoi Paul,

Foto's beloven een wel heeeel mooie wagen! Zou ie 14 juni af kunnen zijn denk je?
Richard

'63 356B

Return to “Porsche plaatjes”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 67 guests