En? Nog nieuws?
mvg
Renovatie Porsche 356 C Coupe 1965
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Er begint weer wat schot in de verbouwing te komen.
Op de SPUITERIJ zijn ze nu een heel eind met het plamuren. Ziet er al erg strak uit. Ik heb wat foto 's geplaatst.
http://osteopathie-smolders.nl.server12 ... ospuiterij
Zo staat het er nu voor.
Op de SPUITERIJ zijn ze nu een heel eind met het plamuren. Ziet er al erg strak uit. Ik heb wat foto 's geplaatst.
http://osteopathie-smolders.nl.server12 ... ospuiterij
Zo staat het er nu voor.
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Maar voor de wederopbouw moet er nog steeds veel gebeuren.
De auto is vorige week gefinisht met plamuren en heeft daarna zijn dunne epoxylaag en goedgevulde polylaag gekregen. Nu kan het schuren van de spuitplamuur beginnen om hem daarna in de grondlak te zetten.
Weer een fase verder.
Deze winter was zowiezo bedoeld om het motorblok te beoordelen en reviseren waar nodig.
Nou, hij ligt al helemaal uit elkaar. Jan heeft hem vakkundig gesloopt, getest en gemeten.
Er bleken 356 SC cylinders op te zitten met bijbehorende krukas. Omdat er op dat moment een aanbiedinkje was van een 356C cylinderset op Ebay, heb ik deze maar gekocht om de originaliteit van de motor weer terug te brengen. Bij Ahnendorp in Germany hadden ze een bijbehorende 356C krukas en is het nodige hoon- en balanceerwerk aan het blok gedaan zodat alles weer (met de juiste lagers) perfect in elkaar past. Ook hier kan Jan in de wintermaanden zijn lol mee op.
Ik zal niet zeggen dat alles op schema verloopt (lees voorgaande posts) maar we kabbelen zachtjes naar de wiederaufbau. Hopelijk ook deze winter nog, zodat we in het voorjaar kunnen rijden. Eén jaar later dan gepland. Dat valt volgens sommigen nog mee. Ik was gewaarschuwd maar ik ben tamelijk naief gebleken hierin.
Alles komt goed.......toch?
Meer foto 's op de site http://osteopathie-smolders.nl.server12 ... albums.php
Groeten,
Paul
Ps: nog wat foto 's van het uitlijnen van de krukas volgens Jan 's methode. Als dat maar goed komt.

De auto is vorige week gefinisht met plamuren en heeft daarna zijn dunne epoxylaag en goedgevulde polylaag gekregen. Nu kan het schuren van de spuitplamuur beginnen om hem daarna in de grondlak te zetten.
Weer een fase verder.
Deze winter was zowiezo bedoeld om het motorblok te beoordelen en reviseren waar nodig.
Nou, hij ligt al helemaal uit elkaar. Jan heeft hem vakkundig gesloopt, getest en gemeten.
Er bleken 356 SC cylinders op te zitten met bijbehorende krukas. Omdat er op dat moment een aanbiedinkje was van een 356C cylinderset op Ebay, heb ik deze maar gekocht om de originaliteit van de motor weer terug te brengen. Bij Ahnendorp in Germany hadden ze een bijbehorende 356C krukas en is het nodige hoon- en balanceerwerk aan het blok gedaan zodat alles weer (met de juiste lagers) perfect in elkaar past. Ook hier kan Jan in de wintermaanden zijn lol mee op.
Ik zal niet zeggen dat alles op schema verloopt (lees voorgaande posts) maar we kabbelen zachtjes naar de wiederaufbau. Hopelijk ook deze winter nog, zodat we in het voorjaar kunnen rijden. Eén jaar later dan gepland. Dat valt volgens sommigen nog mee. Ik was gewaarschuwd maar ik ben tamelijk naief gebleken hierin.
Alles komt goed.......toch?
Meer foto 's op de site http://osteopathie-smolders.nl.server12 ... albums.php
Groeten,
Paul
Ps: nog wat foto 's van het uitlijnen van de krukas volgens Jan 's methode. Als dat maar goed komt.



-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
De toekomstige Blue Beauty is in de grondverf en helemaal geschuurd. Hij is zo glad als een biljartbal.
Vandaag is ook al een begin gemaakt met spuiten. De koplamphelmen, het dashboard, de benzinetankopening en "de deuroksels" (zo noem ik ze maar) zijn in kleur gespoten.
PrrraaaAACHTIG
Dit wordt in twee delen gedaan. Eerst de openingen en dan pas carosserie en bewegende delen. Het leek allemaal opeens van een leie dakje te gaan dus ik was al op mijn hoede. En ja hoor, de fabrikant had de verkeerde kleur gestuurd. Totaal anders dan het voorbeeld van vorig jaar. Gelukkig hadden we nog een liter over van vorig jaar en konden we die gebruiken voor de "holten" van de auto. Twee laklaagjes er over en ik had weer een smile van oor tot oor.
Volgende week zaterdag wordt de auto helemaal afgespoten.
Daarna begint het opbouwen en gaat de auto naar de interieurbouwer. Deze heeft de stoelen al klaar en moet met name het tapijt en het hemeltje er nog in fabrieken.
Oh ja en de motor moet er ook nog in maar dat laat ik nog wel weten wanneer.
Foto 's staan weer op de site (spuiterij). De kleuren wijken op de foto erg af van de werkelijkheid (gelukkig). Het is nog mooier.
Paul
Vandaag is ook al een begin gemaakt met spuiten. De koplamphelmen, het dashboard, de benzinetankopening en "de deuroksels" (zo noem ik ze maar) zijn in kleur gespoten.
PrrraaaAACHTIG
Dit wordt in twee delen gedaan. Eerst de openingen en dan pas carosserie en bewegende delen. Het leek allemaal opeens van een leie dakje te gaan dus ik was al op mijn hoede. En ja hoor, de fabrikant had de verkeerde kleur gestuurd. Totaal anders dan het voorbeeld van vorig jaar. Gelukkig hadden we nog een liter over van vorig jaar en konden we die gebruiken voor de "holten" van de auto. Twee laklaagjes er over en ik had weer een smile van oor tot oor.
Volgende week zaterdag wordt de auto helemaal afgespoten.
Daarna begint het opbouwen en gaat de auto naar de interieurbouwer. Deze heeft de stoelen al klaar en moet met name het tapijt en het hemeltje er nog in fabrieken.
Oh ja en de motor moet er ook nog in maar dat laat ik nog wel weten wanneer.
Foto 's staan weer op de site (spuiterij). De kleuren wijken op de foto erg af van de werkelijkheid (gelukkig). Het is nog mooier.
Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
-
- Posts: 68
- Joined: 25 Jun 2006 18:28
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Volgende hoofdstuk.
Ja Jan,
Dat is een vakman.
Announcement:
De Blue Beauty is gespoten. Hij ziet er fantastisch uit. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar onafhankelijke kenners spreken over een technisch hoogstandje qua spuiten. Een mooie strakke auto. Chapeau voor voor een knap staaltje handwerk!! (Schatsbergen, Vught)
Nu voorzichtig gaan opbouwen, Interieurman aan het werk, motor inbouwen en rijden (of voorzichtig in de garage zetten en regelmatig gaan kijken?).
Zou hij in mei klaar zijn? Ik durf er geen geld op in te zetten (ik heb ook niets meer trouwens).
Paul
Dat is een vakman.
Announcement:
De Blue Beauty is gespoten. Hij ziet er fantastisch uit. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar onafhankelijke kenners spreken over een technisch hoogstandje qua spuiten. Een mooie strakke auto. Chapeau voor voor een knap staaltje handwerk!! (Schatsbergen, Vught)
Nu voorzichtig gaan opbouwen, Interieurman aan het werk, motor inbouwen en rijden (of voorzichtig in de garage zetten en regelmatig gaan kijken?).
Zou hij in mei klaar zijn? Ik durf er geen geld op in te zetten (ik heb ook niets meer trouwens).
Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
-
- Posts: 335
- Joined: 28 May 2006 13:31
- Contact:
hoi paul en de rest die nog op het "oude forum"zitten,
allereerst urbi et orbi - een jaar vertraging vind ik niet veel, gezien het mooie resultaat tot nu toe. ben al benieuwd naar jouw auto. ik hoop dat ik jou en "de jouwe" tijdens de rit met onze duitse broeders op 11 mei kan bewonderen.
groet uit het hoge noorden,
stefan
allereerst urbi et orbi - een jaar vertraging vind ik niet veel, gezien het mooie resultaat tot nu toe. ben al benieuwd naar jouw auto. ik hoop dat ik jou en "de jouwe" tijdens de rit met onze duitse broeders op 11 mei kan bewonderen.
groet uit het hoge noorden,
stefan
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
stefan wrote: ik hoop dat ik jou en "de jouwe" tijdens de rit met onze duitse broeders op 11 mei kan bewonderen.
stefan
No way.
Reden: Euhm..... omdat de auto dan nog niet klaar zal zijn? Maar het gaat al vooruit. http://osteopathie-smolders.nl.server12 ... php?page=2
Veel plezier.
Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
We zijn begonnen met opbouwen. Deuren, kleppen, dashboard zijn volgebouwd.
Omdat mede-opbouwer op vakantie is en Oscar (Oosterhout) mijn auto van binnen gaat bekleden, moet ik weer even afwachten.
Ik heb al gezien hoe de stoelen bekleed zijn en hoe het tapijt er uit ziet. Die Oscar is een vakman! Aanrader!
Jullie worden verder op de hoogte gehouden.
Paul
Omdat mede-opbouwer op vakantie is en Oscar (Oosterhout) mijn auto van binnen gaat bekleden, moet ik weer even afwachten.
Ik heb al gezien hoe de stoelen bekleed zijn en hoe het tapijt er uit ziet. Die Oscar is een vakman! Aanrader!
Jullie worden verder op de hoogte gehouden.
Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests