Page 1 of 1
CCR
Posted: 02 May 2009 16:59
by stef69
zopas terug van een ritje naar CCR in Hulst (zeeuws-vlaanderen, dus echt toepasselijk voor forum hier, niet echt Nederland, maar toch weer wel)
www.ccr-vanleuven.nl
Wim en zijn zoon Timo zijn echte vakmannen, iedere keer als je er komt krijg je weer een heel verhaal over de aanwezige wagen, nu stond er een DB4 binnen
ze leverden heel degelijk werk, zoals verwacht en afgesproken
afspraak gemaakt om rest van de wagen op zelfde wijze verder af te werken
Posted: 03 May 2009 10:07
by Knick
Dat zal altijd wel het grote probleem blijven bij restaureren. Er zijn altijd plekjes waar je "niet" bij kunt, en probeer maar eens een ktl-bad te vinden waar je auto in past. Maar is er iemand op deze planeet die mij kan vertellen wat tegenwoordig nog de toegevoegde waarde is van vertinnen?
Posted: 03 May 2009 15:21
by stef69
Petwin wrote:Hoi Stef,
Als zij een wagen in het beitsbad blank gemaakt hebben, welke behandeling geven zij de wagen daarna?
Op hun website hebben ze het over in de epoxy spuiten, maar daarmee kom je natuurlijk niet in alle hoeken en gaten.
KTL bad of zo?
Gr.P
Fertan als ik het goed heb
het zuurbad heb ik zelf voor gezorgd bij NewICC in Lokeren
CCR = laswerk voor mij
Posted: 03 May 2009 15:22
by stef69
Knick wrote:Dat zal altijd wel het grote probleem blijven bij restaureren. Er zijn altijd plekjes waar je "niet" bij kunt, en probeer maar eens een ktl-bad te vinden waar je auto in past. Maar is er iemand op deze planeet die mij kan vertellen wat tegenwoordig nog de toegevoegde waarde is van vertinnen?
ktl : NewICC overwoog dit vorig jaar omdat ze goed wisten dat zuurbad alleen geen oplossing was, maar milieuvergunning was nog niet in orde voor deze
wat stel jij voor als alternatief voor vertinnen? ik ken er weinig van
Posted: 04 May 2009 21:29
by Knick
Even vooropgesteld dat tinnen een lapmiddel is, dan zijn er tegenwoordig in alle opzichten veel betere lapmiddelen met betere eigenschappen en zonder nadelen, bijvoorbeeld een tin plamuur op epoxy basis. Geen corrosie risico als gevolg van het voorvertinnen, sterker, elastischer, goedkoper, gemakkelijker te verwerken en na te bewerken. Bovendien is het heel weinig mensen gegeven tin op zo'n manier te verwerken zodat er later niet toch ergens een likje plamuur nodig is.
Vertinnen stamt uit een tijd dat er geen betere middelen bestonden en heeft op zich ook niets met goed of beter restaureren te maken. Je gaat tegenwoordig toch ook geen grondverf op nitrocellulose basis op een blanke carrosserie zetten tenzij we met een Typ 57 Atlantic o.i.d. bezig zijn natuurlijk.

Posted: 05 May 2009 13:38
by JDMM
Posted: 05 May 2009 16:28
by Knick
Jan, kon je geen grotere afgelegen uithoek vinden in Nederland?

Posted: 05 May 2009 16:50
by Knick
Wat betreft vertinnen als lapmiddel, daar wil ik nog iets aan toevoegen.
Je kunt ook gewoon proberen "plaat strak" te werken, kwestie van hoe hoog je de lat legt.
Posted: 05 May 2009 22:28
by JDMM
Knick wrote:Jan, kon je geen grotere afgelegen uithoek vinden in Nederland?

Nee, maar Nederland is maar klein.
Jan
Posted: 05 Jun 2009 19:22
by stefan
hi,
dit bedrijf staat hier goed bekend - ligt 10km van mijn huis weg - inderdaad een uithoek.
stefan
Re: CCR
Posted: 17 Aug 2009 14:30
by stef69
de werken kan je hier "volgen"
http://www.ccr-vanleuven.nl/projecten/l ... cc96d9#c17wagen opgehaald
in de beits
en primer
rest volgt