CCR

Links gerelateerd aan de Porsche 356.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

CCR

Postby stef69 » 02 May 2009 16:59

zopas terug van een ritje naar CCR in Hulst (zeeuws-vlaanderen, dus echt toepasselijk voor forum hier, niet echt Nederland, maar toch weer wel)

www.ccr-vanleuven.nl

Wim en zijn zoon Timo zijn echte vakmannen, iedere keer als je er komt krijg je weer een heel verhaal over de aanwezige wagen, nu stond er een DB4 binnen

ze leverden heel degelijk werk, zoals verwacht en afgesproken
afspraak gemaakt om rest van de wagen op zelfde wijze verder af te werken
Stefan
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 03 May 2009 10:07

Dat zal altijd wel het grote probleem blijven bij restaureren. Er zijn altijd plekjes waar je "niet" bij kunt, en probeer maar eens een ktl-bad te vinden waar je auto in past. Maar is er iemand op deze planeet die mij kan vertellen wat tegenwoordig nog de toegevoegde waarde is van vertinnen?
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 03 May 2009 15:21

Petwin wrote:Hoi Stef,

Als zij een wagen in het beitsbad blank gemaakt hebben, welke behandeling geven zij de wagen daarna?
Op hun website hebben ze het over in de epoxy spuiten, maar daarmee kom je natuurlijk niet in alle hoeken en gaten.
KTL bad of zo?

Gr.P


Fertan als ik het goed heb

het zuurbad heb ik zelf voor gezorgd bij NewICC in Lokeren

CCR = laswerk voor mij
Stefan
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 03 May 2009 15:22

Knick wrote:Dat zal altijd wel het grote probleem blijven bij restaureren. Er zijn altijd plekjes waar je "niet" bij kunt, en probeer maar eens een ktl-bad te vinden waar je auto in past. Maar is er iemand op deze planeet die mij kan vertellen wat tegenwoordig nog de toegevoegde waarde is van vertinnen?


ktl : NewICC overwoog dit vorig jaar omdat ze goed wisten dat zuurbad alleen geen oplossing was, maar milieuvergunning was nog niet in orde voor deze

wat stel jij voor als alternatief voor vertinnen? ik ken er weinig van
Stefan
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 04 May 2009 21:29

Even vooropgesteld dat tinnen een lapmiddel is, dan zijn er tegenwoordig in alle opzichten veel betere lapmiddelen met betere eigenschappen en zonder nadelen, bijvoorbeeld een tin plamuur op epoxy basis. Geen corrosie risico als gevolg van het voorvertinnen, sterker, elastischer, goedkoper, gemakkelijker te verwerken en na te bewerken. Bovendien is het heel weinig mensen gegeven tin op zo'n manier te verwerken zodat er later niet toch ergens een likje plamuur nodig is.
Vertinnen stamt uit een tijd dat er geen betere middelen bestonden en heeft op zich ook niets met goed of beter restaureren te maken. Je gaat tegenwoordig toch ook geen grondverf op nitrocellulose basis op een blanke carrosserie zetten tenzij we met een Typ 57 Atlantic o.i.d. bezig zijn natuurlijk. :?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 05 May 2009 13:38

User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 05 May 2009 16:28

Jan, kon je geen grotere afgelegen uithoek vinden in Nederland? :?
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 05 May 2009 16:50

Wat betreft vertinnen als lapmiddel, daar wil ik nog iets aan toevoegen.
Je kunt ook gewoon proberen "plaat strak" te werken, kwestie van hoe hoog je de lat legt.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 05 May 2009 22:28

Knick wrote:Jan, kon je geen grotere afgelegen uithoek vinden in Nederland? :?


Nee, maar Nederland is maar klein.

Jan
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Postby stefan » 05 Jun 2009 19:22

hi,

dit bedrijf staat hier goed bekend - ligt 10km van mijn huis weg - inderdaad een uithoek.

stefan
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: CCR

Postby stef69 » 17 Aug 2009 14:30

de werken kan je hier "volgen"

http://www.ccr-vanleuven.nl/projecten/l ... cc96d9#c17


wagen opgehaald
in de beits
en primer

rest volgt
Stefan

Return to “Links”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests