Beste speedster op deze planeet

Links gerelateerd aan de Porsche 356.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Beste speedster op deze planeet

Postby Hirth » 10 Sep 2010 11:09

Ken deze auto, beter vind je ze niet. Restauratie is inmiddels 12 jaar oud... Iemand geld over?

http://www.leftcoastclassics.com/1958-porsche-speedster/
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby Bos » 10 Sep 2010 11:13

Hangt ervan af hoeveel?
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby Hirth » 10 Sep 2010 21:27

Petwin wrote:Heb de auto eens op mijn gemak zitten bekijken, is inderdaad een plaatje. De sleuteltjes in foam laten zakken gaat mij zelfs wat te ver :)

Zou deze ook Energit stempels hebben op de schoentjes :mrgreen: Nope, deze heeft het niet heb hem de foto's laten zien en hij vond het erg leuk :mrgreen:

Verder... een all out Concourse auto als deze, mag natuurlijk geen Sonnenland kap hebben. De bekleding is volgens mij leer. Bekleding is absoluut geen leer, is gedaan door een vriend van mij, trust me. Wat betreft de top, heb niet alle fotos bekeken maar kan mij niet voorstellen dat deze in de afgelopen jaren is vervangen, men had de originele kap als voorbeeld voor materiaal etc.

Paar vraagjes...

Raampjes binnenkant...rood. Heb ik nog nooit gezien. Ik dacht dat deze altijd 1) dezelfde kleur als de kap hadden aan beide kanten en 2) van hetzelfde materiaal gemaak waren als de kap? Weet ik eigenlijk niet, zal het eens vragen. Deze auto was volledig origineel en untouched voor de restauratie

De klinknagels op het Reutter Embleem, horen die niet goudkleurig te zijn? Nope, heb hier nog nooit concreet bewijs voor gezien

Het contactslot, is dat niet van een later model (Latere A of B)? Correct slot voor een T-2

Doel onderkant stoelen, was beige bij mij,be kleding is ook rood. Beide kleuren origineel? ben geen expert wat betreft speedster interieurs. Het interieur was 100% origineel en is tot in de laatste details gedupliceerd

Mijn houten stoelframepjes waren zijdeglans gebeitst... deze zijn mat gespoten ?

Het eeuwige debat over de tapijt biezen.... Bij mij waren deze contrasterend. (Rood op Oatmeal tapijt) Ik ging er altijd vanuit dat dit bij Speedsters altijd het geval was? zie eerdere opmerking over het originele interieur

Verder veel, heel veel details die toch erg goed gedaan zijn. Revetjes bij bekleding bijvoorbeeld... de echte oude :) alle details kloppen dit is denk ik de beste 356 op deze planeet, het boek met onderzoeksaantekeningen is 5cm dik

Joris, wat doet Tim eigenlijk allemaal zelf? Ik weet dat hij plaatwerk en spuiten uitbesteedt. Wat nog meer? Tim kan letterlijk alles zelf, plaatwerk, spuitwerk, interieurs, motoren, etc. hiernaast niet alles een beetje maar alles tot in de laatste details perfect, de man is echt ongelofelijk. Wat betreft deze auto, body & paint is Juniors House of Color, interieur door een goede vriend en de rest zelf

... of heeft ie hem alleen maar een beetje gepoetst :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby JDMM » 10 Sep 2010 22:40

Ik zou morgen maar brood meenemen Joris. :D

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby E10 » 12 Oct 2010 21:34

Klinknagels Reutter badge: In Neil's boek (pag 21) hebben de klinknagelkopjes een metalen glans. De klinknagels zelf (inzet) hebben echter een koperachtig uiterlijk maar dat kan ook de flits zijn.

Verder viel me op dat deze speedster de gepolijste smalle T2 voorbumper rozetten heeft. Precies dezelfde die ik inmiddels ook heb :D

Na Neil's boek gelezen te hebben weet ik dat de stabilizer bars niet gespoten werden. Dit wordt door deze restauratie bevestigd. Maar ik zie dat de bars en de bouten een goudgele glans hebben. Wederom door de flitser of hebben deze een andere behandeling ondergaan? Ik neem aan dat de bouten gewoon verzinkt waren maar de bars?
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby Hirth » 15 Oct 2010 08:40

Pet, op wat foto's van een stoffe kap van een originele speedster na niet. Erg druk geweest met werk en op vakantie geweest. Ik hoop Tim later vandaag te spreken voor wat andere zaken en zal het hem nog eens vragen.

Wat betreft de stabilizer bar, I guess the secret is out :wink: Ja, de bar moet een licht geel/goude glans hebben. heb helaas geen foto's bij de hand van mijn bar als beter voorbeeld. Bouten waren zwart.

Wat betreft de klinknagels voor het Reutter schildje, ik ben van mening dat deze van verchroomd messing en of koper werden gemaakt. Er zijn andere deze stellen dat ze goud geanodiseerd waren. Ik heb hier nooit overtuigend bewijs voor gezien maar dat betekend niet dat het niet zo zou kunnen zijn.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby E10 » 15 Oct 2010 08:59

Joris Koning wrote:
Wat betreft de stabilizer bar, I guess the secret is out :wink: Ja, de bar moet een licht geel/goude glans hebben. heb helaas geen foto's bij de hand van mijn bar als beter voorbeeld. Bouten waren zwart.



Bedankt. Via welke techniek/methode/behandeling kan ik deze goudgele glans realiseren?
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby E10 » 16 Oct 2010 19:43

En dan nu de goudgele stabilizer bar: lichtinval of bepaalde finish? In Neils boek is het niet meer te zien, alleen dat ze inderdaad niet gelakt waren.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby E10 » 17 Oct 2010 07:41

Wie het weet mag het zeggen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby Hirth » 17 Oct 2010 14:50

Petwin wrote:Beste Speedster op deze planeet... ennuh what's the deal with the shiny yellow hardware? :mrgreen: :mrgreen:

Stang: verzinkt en vernist?


Zie geen geel hardware..... zeker niet op een auto van Tim... flits misschien?

Ik denk dat we jaren kunnen doorziften over details waar mensen vragen bij hebben. Neem deze auto voor kennisgeving aan, je hoeft het niet met alle details eens te zijn.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby E10 » 17 Oct 2010 19:51

Petwin wrote:Stang: verzinkt en vernist?


Waarom zou je iets vernissen wat al verzinkt is? Kan het gewoon verzinkt zijn maar dan iets te geel gepassiveerd?

Ik zit zelf hieraan te denken na het schoonmaken en polijsten:
http://frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=71

Of gewoon verzinken maar dan gewoon goed blauw.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby E10 » 18 Oct 2010 11:28

Ik weet dat de gele passivering pas later gekomen is maar het zou kunnen dat men het blauwe passiveringsproces niet goed onder controle had.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby JDMM » 18 Oct 2010 15:38

Cad 2 ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby E10 » 18 Oct 2010 21:38

Petwin wrote:Neil zegt dat "the bar was not painted". De foto laat een roestige stang zien.
Stapje terug... wie zegt eigenlijk dat de bar een gouden glans moet hebben? Joris, is dit een Tim G. ding? Gr,P


Omdat ik mij dit ook afvraag kwam ik dus tot het volgende besluit om mijn stang te doen:

Na het schoonmaken en polijsten afwerken met:
http://frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=71

Of; gewoon goed blauw verzinken.

Zou men vroeger zo'n grote onderdelen voor de auto verzinkt hebben?
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Beste speedster op deze planeet

Postby Hirth » 30 Oct 2010 15:47

Kijk, das mooi. Nu wachten we natuurlijk in spanning op het eindresultaat. Kijk uit naar de foto's.

Return to “Links”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests