Page 1 of 1

Het is groen en het

Posted: 01 Jul 2015 18:42
by Richard
rijdt weer. Vandaag met Vvoister zijn auto opgehaald bij garagist. Probleemloos naar W'naar gereden alwaar we nu nog heerlijk buiten zitten.

Re: Het is groen en het

Posted: 01 Jul 2015 19:47
by horsepowerjunkie
kleeft aan de weg zeg !

Re: Het is groen en het

Posted: 01 Jul 2015 20:20
by Richard
Zo beter.

Re: Het is groen en het

Posted: 01 Jul 2015 20:25
by Petwin
Yeh..eindelijk. Vorster heeft geen excuus meer :)
Proficiat !

Re: Het is groen en het

Posted: 02 Jul 2015 18:29
by Vvoister
Dit uitzicht heb ik lang moeten missen. Helaas was het plezier nog even van korte duur. Toen ik even thuis was na een langere rit, startte de wagen al niet meer. Er zit dus nog steeds een probleem helaas. Startmotor ging nauwelijks rond en knipperlichten deden het ook nauwelijks meer. Op de terugweg was het donker dus wel langere tijd met de verlichting aan gereden. Monteur vandaag gebeld en zij denken dat het wellicht met de regelaar te maken kan hebben. Startmotor is uitgesloten want die is dus net helemaal nagezien. Iemand nog suggesties?

Image

Re: Het is groen en het

Posted: 02 Jul 2015 20:11
by horsepowerjunkie
Ja, mijn suggestie is een keertje meten hoeveel volt je dynamo nog kan maken, ik heb ook eerst accu, en dan regelaar gedacht, was het toch de dynamo. nieuwe koolborstels is natuurlijk de eerste stap, maar dat was het bij mij ook niet. Ik heb 'm van ebay ik zal wel even zoeken van wie. Sinds die tijd kan ik gewoon mijn navigatie inpluggen :D

Re: Het is groen en het

Posted: 02 Jul 2015 20:23
by horsepowerjunkie

Re: Het is groen en het

Posted: 02 Jul 2015 21:08
by Vvoister
Dank je Horsepowerjunkie. De accu is ook net nieuw, dus dat zal het vermoedelijk ook niet zijn bij mij. Ik zal de koolborsteltjes ook eens even proberen dat is een kleine moeite.

De link zal ik even bewaren voor het geval ik ook aan een nieuwe dynamo moet.

Re: Het is groen en het

Posted: 02 Jul 2015 22:32
by JDMM
Was het rode laadstroomcontrole lampje uit tijdens de rit ?
Zo ja, levert de dynamo wel spanning maar zijn de regelaar contacten verdacht.
Of natuurlijk de bekabeling aan de regelaar of de massa verbinding.
Als b.v. de aansluiting B+ niet met de accu verbonden is gaat het lampje wel uit maar kan de dynamo de accu niet bijladen.

Jan.

Re: Het is groen en het

Posted: 03 Jul 2015 06:54
by Petwin
Meten is weten. Met de spanningsregelaar losgekoppeld moet de dynamo zo'n 8 volt leveren. Doet ie dat, dan is ie waarschijnlijk goed. Na de spanningsregelaar moet dit 7,2 zijn. Meet je minder, wat waarschijnlijk het geval is bij jou, dan zou ik het inderdaad in de Spanningsregelaar zoeken.
De contacten kunnen vervuild zijn. Deze unit gaat niet vaak kapot maar moet soms wel schoongemaakt en opnieuw afgesteld worden. Dat laatste, als je het nog nooit gedaan hebt, is een beetje "finicky" en zou ik aan iemand overlaten die het al eens gedaan heeft.
Succes, P

Re: Het is groen en het

Posted: 03 Jul 2015 12:38
by horsepowerjunkie
Je kunt ook nog een keer proberen om de dynamo te polariseren (hielp bij mij ook niet :-) )

Re: Het is groen en het

Posted: 03 Jul 2015 18:10
by Petwin
Is geen slecht idee HPJ, de auto heeft immers lang stil gestaan.

Re: Het is groen en het

Posted: 03 Jul 2015 19:33
by Vvoister
Jan en Edwin, jullie ook bedankt voor het meedenken.

Het lampje van de laadstroom brandde niet tijdens de rit.

Ik heb vandaag nog even geprobeerd de auto te starten, maar de accu is duidelijk plat.

Dankzij jullie tips ben ik wel verder geholpen. Ik ga even een vriend inschakelen die goed thuis is in de elektrotechniek en samen met hem de verschillende dingen testen/proberen. To be continued...

Re: Het is groen en het

Posted: 04 Jul 2015 09:09
by JDMM
Misschien kan dit van pas komen......

https://porsche356registry.org/article/ ... NS_gen.pdf

Jan.