knop restauratie

Wat wil je dat wij ook weten?
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

knop restauratie

Postby E10 » 30 Jan 2013 21:25

Dashboard knoppen zijn goed te restaureren. Je draait ze op een draadeinde en doopt ze ca 10 sec in lakverdunner. Draadeinde vast zetten in een bankschroef en een doekje drenken in lak verdunnere. Dan is het kwestie van polijsten. Het bovenste laagje lost op en je kunt scheuren er dan uit polijsten. Zelf waak ik er wel voor ze niet te perfect te maken zodat je wel nog ziet dat ze origineel zijn.

Ik had er echter 1 die wat meer aandacht vroeg. Waarschijnlijk zat deze op de sigarettenaansteker en heeft een eigenaar met een brandende sigaret de knop aangestoken ipv andersom........ :( Ik heb de knop waarschijnlijk over maar het was een leuke test case....

Uiteindelijk zou ik hem nog wel wat beter kunnen krijgen maar voor nu is het goed. Als ik 'm moet gebruiken dan zal ik er wellicht nog wel iets aan doen.

start.jpg


tijdens.jpg


einde.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: knop restauratie

Postby Hirth » 31 Jan 2013 17:44

Een toevoeging, gooi ze eerste even in de "ultraschale" voordat je ze in de tinner doopt
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: knop restauratie

Postby JDMM » 31 Jan 2013 18:48

Hirth wrote:Een toevoeging, gooi ze eerste even in de "ultraschale" voordat je ze in de tinner doopt


Ultraschale, is dat geen Duits hondenmerk ?
Moet je die er eerst een kwartiertje op laten kauwen ? :D

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: knop restauratie

Postby stef69 » 31 Jan 2013 18:54

idem voor de zwarte?
is dit dezelfde samenstelling, grondstof?
Stefan
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: knop restauratie

Postby E10 » 31 Jan 2013 19:48

Hirth wrote:Een toevoeging, gooi ze eerste even in de "ultraschale" voordat je ze in de tinner doopt


Hmm, heb ik niet :(

stef69 wrote:idem voor de zwarte?
is dit dezelfde samenstelling, grondstof?


Lijkt me wel, maar probeer het eens zou ik zeggen.......en dan laat je het resultaat zien. Op de zwarte zul je niet snel scheurtjes zien, dus dat maakt het wat minder snel noodzakelijk.

Return to “Kijk nou toch....”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests