het moet niet gekker worden

Wat wil je dat wij ook weten?
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

het moet niet gekker worden

Postby richard356 » 26 Oct 2012 19:49

Je bent wat aan het zoeken op het internet en dan kom je de raarste zaken tegen ook voor wat betreft je eigen 356. Maar wat ik nu tegen kwam :shock: Hij wordt zelfs aangeboden als artwork? Heb ik geen toestemming voor gegeven maar wat kun je doen. Zie: http://fineartamerica.com/featured/pors ... vchuk.html Ze verdienen geld aan mijn creatie en redelijk wat als ik de prijzen zo bekijk :shock: Ooit al eens meegemaakt dat mijn auto te koop stond op ebay in Amerika, maar dit??
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: het moet niet gekker worden

Postby horsepowerjunkie » 26 Oct 2012 20:30

Tja, ik denk toch een advocaat in de hand nemen en aanspraak maken op je beeldrecht.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: het moet niet gekker worden

Postby Richard » 26 Oct 2012 21:09

Wel 8)
Richard

'63 356B
User avatar
tikra
Posts: 168
Joined: 04 Sep 2012 06:01
Location: The Netherlands
Contact:

Re: het moet niet gekker worden

Postby tikra » 29 Oct 2012 17:23

Richard356,

er zijn heel wat autos (911 en andere) in deze style gemaakt. Portrait-/ beeldrechten hmm ik weet niet .... heb jij de toestemming van GULF OIL gekregen ....? :o :idea:
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: het moet niet gekker worden

Postby richard356 » 29 Oct 2012 20:49

Yep, ze hebben hier bij mij thuis tijdens de resto zelfs nog foto's gemaakt. Voor Gulf is het trouwens alleen maar gratis en extra exposure, ze zouden mij moeten betalen in plaats dat ik om een toestemming zou moeten vragen :) . Ach, ik denk dat je met zo'n kunstenaar niets kunt. Beeldrecht wordt denk ik een probleem om het daar op te gooien, ik sta ook op de cover van de laatste PSL. Aan de andere kant is het ook wel weer aardig dat je bolide een dusdanige uitstraling heeft dat hij zelfs als artwork gebruikt wordt, dan mag je ook wel weer trots op je resto mogen zijn :D Ik zat nog wel even te kijken waar hij de foto vandaan zou kunnen hebben gehaald. Volgens mij een foto (gezien de wijze van parkeren) van het laatste Porsche Scene Live treffen in Best. Hij maakt trouwens wel meer van dit soort artwork en nog niet eens slecht, hij heeft het wel mooi gedaan. Ik probeer er natuurlijk nog wel een groot schilderij uit te slepen. Vraagt hij toch even meer dan 800 dollar voor :oops: Eens kijken hoe ver ik kom. Komt hij mooi in de woonkamer te hangen. Dan heb ik toch iets om naar te kijken wanneer hij in de winter onder zijn winterjas staat :D

Return to “Kijk nou toch....”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests