LOGO!

Wat wil je dat wij ook weten?
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Re: LOGO!

Postby Roma » 14 Jun 2011 16:46

Etienne (en anderen), wat denk je hiervan?
Heb m'n eigen opmerkingen er een beetje in verwerkt. 'T is nog maar een schetsje. De 356-cijfers komen van de owners manual van de 'C'. Heb vervolgens met onze respectievelijke vlaggetjes in de drie cijfers zitten friemelen, maar dat werkt wat mij betreft niet. Wordt goedkoop, en dat past ook niet bij Porsche (zei de replicarijder).
Afijn. Ik denk, mooi monochroom, maroon met een tweede kleur. Wellicht chroom of RVS. Denk aan de 100 jahre badge van Ferry.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Dame
Posts: 225
Joined: 05 Mar 2010 08:30
Location: The Netherlands
Contact:

Re: LOGO!

Postby Dame » 14 Jun 2011 17:07

Doorgaan, is een super ontwerp...

Zoals ik al direct heb gemeld :wink: !

Maroon en ovaal super en niet veranderen.
2e ontwerp met rand, zonder 3-hoekjes.

Lettertype;
Dezelfde volgorde als forum "Porsche 356 Forum" of 356 Forum Bnlx.
Zonder streep eronder, maar wel in dezelfde, grootte, lettertype(?)

Landenvlag: niet te druk? Of Bnlx vlag, maar ja...
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: LOGO!

Postby E10 » 14 Jun 2011 17:13

Mart,

je kunt wel het verschil zien tussen de hobbyist en de pro.

De rand vind ik erg mooi, zeker in chroom of RVS, en dan zou ik de 356 plus tekst ook chroom/RVS doen.

Kleur misschien een tint donkerder? Meer Maroon zoals vinylen omslag voor de B/C Driver Maunuals en de kaft van de pre-A/A WSM.

Mooi dat je het ontwerp van de 356A gecombineerd hebt met het lettertype van een 356C publicatie.

Tekst 'Porsche'; volgens mij was de algemene mening dat we Porsche niet zouden gebruiken maar enkel 356 Forum (BE-NL, NL-BE, BNLX oid).

Maar wat mij betreft kunnen we doorgaan met het initiele ontwerp wat Mart erg verdienstelijk verder ontwikkeld heeft, zonder ons iets aan te trekken van de Denen.
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Re: LOGO!

Postby Roma » 14 Jun 2011 18:04

Etienne, ben het wel eens met een 'donkerder' maroon a la het mapje.
Heb hier de 100-jaar Ferry badge en die is erg mooi in z'n eenvoud. Zoals je misschien weet heb ik ervaring met het maken van badges. Heb voor het 912-register eenzelfde traject gelopen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: LOGO!

Postby E10 » 14 Jun 2011 18:19

Kleur is mooi zo. Van mij mag de naam Porsche blijven staan. Even afwachten wat de rest ervan denkt. Maar misschien toch een NL-BE toevoeging? Er zijn ongetwijfeld meerdere 356 forums op deze aardbol.

Voor mij was logo's maken altijd een beetje bijzaak. Ik was meer van het schilderen van decors (cafe's, carnavalsverenigingen, toneelverenigingen), airbrushen, grafitti-demonstraties geven en tot de restauratie van mijn 356 het maken van schilderijen.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: LOGO!

Postby paul » 14 Jun 2011 19:42

MOOI, MOOI, MOOI......Wat kan het snel gaan als iemand start met een goede opzet. Etienne en Mart: Hoed (F).

Misschien .EU er nog onder?

Dan zijn alle Nederlandstaligen in Europa blij. Slaat ook op onze site.

De Amerikanen zullen deze batches met honderden kopen als er EU op staat. :roll:
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
Asunroof
Posts: 299
Joined: 13 Oct 2008 09:36
Contact:

Re: LOGO!

Postby Asunroof » 14 Jun 2011 20:19

eu.
idd zeer goed !!
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: LOGO!

Postby Richard » 14 Jun 2011 20:47

Zou er ook niet veel meer aan doen .De snelheidsstrepen zijn een aanwinst.
Kleur donkerder is ook mooier.
Als .eu wordt toegevoegd zou de url 356porscheforum.eu ook vastgelegd moeten worden? Volgorde klopt anders niet meer...
Richard

'63 356B
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: LOGO!

Postby paul » 14 Jun 2011 22:19

Richard wrote: Als .eu wordt toegevoegd zou de url 356porscheforum.eu ook vastgelegd moeten worden? Volgorde klopt anders niet meer...


Goed idee Richard. Heb het al vastgelegd voordat een ander dit doet na jou tip. :wink:

We kunnen deze nieuwe link evt. gebruiken in de toekomst (of allebei tegelijk voor de zelfde site).
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Re: LOGO!

Postby Roma » 14 Jun 2011 22:40

De volgorde is 'een dingetje'.
URL-technisch zou het het mooist zijn als we de volgorde PORSCHE 356 FORUM.EU zouden kunnen hanteren. Maar neem van mij aan, daar wordt de badge (dit ontwerp) niet mooier van. En geloof me, ik heb een poosje zitten schuiven, scalen en zo verder; het gaat om een 'mooie balans tussen de elementen. De 'illustratie' past het best in asymetrische stand met '356' in de 'open ruimte'. De bewegingsstreepjes compenseren de asymetrie enigzins.
Ik stel voor om de URL er in z'n geheel nog eens op te zetten en wat mij betreft kan dat bijv. ook aan de achterkant (hebben we bij het 912-forum ook gedaan).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: LOGO!

Postby Richard » 15 Jun 2011 07:31

niet het brede Porsche lettertype?
Zou de url onder in de rand de ovale vorm kunnen volgen?
Of is dat dan niet in "evenwicht" met de bovenkant?
Richard



'63 356B
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: LOGO!

Postby paul » 15 Jun 2011 08:14

Nou ik vond badge nr. 2 toch het meest mooi. Mooie donkere kleur en mooie opvulling van badge.
Alleen dacht ik, dat in onderste deel de "eu" als vervolmaking van het plaatje niet hoefde misstaan. Bijv. die ovale sticker die vroeger op auto zat met "nl". En dan de letters eu in rood en ovaal er omheen in metal. Ik zeg maar iets.
Die hele URL vind ik niks.

To be continued.
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Re: LOGO!

Postby Roma » 15 Jun 2011 08:44

Met excuses, had een verkeerde kleurversie voorstaan toen ik de laatste verandering doorvoerde (was laat). Hierbij weer de goede kleur en een EU voorstel.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: LOGO!

Postby E10 » 15 Jun 2011 09:17

paul wrote:Alleen dacht ik, dat in onderste deel de "eu" als vervolmaking van het plaatje niet hoefde misstaan. Bijv. die ovale sticker die vroeger op auto zat met "nl". En dan de letters eu in rood en ovaal er omheen in metal. Ik zeg maar iets.


Paul, Ik denk niet dat dat mooi is.

En op deze manier? (Sorry Mart, ik heb 'm even geleend..) Even niet op het Forum lettertype letten, ik heb maar wat genomen wat leek op dat van Mart:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: LOGO!

Postby Richard » 15 Jun 2011 09:38

Gevaar is dat letterypen een allegaartje worden. Ik mocht er niet op letten van E10 maar toch :wink:
De Romaversie van gisteravond laat (ondanks te lichte kleur), heeft dat probleem minder.
Ik zou daar wel het brede porsche-lettertype voor gebruiken.
Voordeel is dat die de juiste URL incl. EU gebruikt maar geen allegaartje van lettertypen wordt. En ik vind 'm ook beter vwb verdeling in balans.
Richard



'63 356B

Return to “Kijk nou toch....”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests