Pakjesavond

Wat wil je dat wij ook weten?
User avatar
Dame
Posts: 225
Joined: 05 Mar 2010 08:30
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pakjesavond

Postby Dame » 12 Nov 2010 13:35

Druk ik mij weer verkeerd uit :oops: Meissenblau is absoluut geen babyblauw. Ben ik het volledig mee eens. Je hebt verteld hoeveel tijd je in de kleur hebt gestoken. Heb wel iets met kleur! :wink:
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Pakjesavond

Postby Hirth » 12 Nov 2010 14:07

E10, op basis waarvan bij je uiteindelijk op jou "match" uitgekomen
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pakjesavond

Postby E10 » 12 Nov 2010 20:02

Joris,

Ik had een aantal stukken met de originele lak; op de binnenkant van de deur kwam ik, onder de andere lak, een stuk meissenblau tegen, nog glanzend en onverweerd. Daarnaast nog onder het ID plaatje op de hingepost cover en aan de binnenkant van de sunroof. Dus delen waar nooit en een beetje zonlicht aan geweest is. Alle delen hadden dezelfde tint. Deze heb ik vergeleken met een originele Meissenblaue slotvanger van Edwin. De match was er zodat ik de kleur van 2 auto's had en ook wist dat de kleur die ik had niet 'vergaan' was door het zonlicht en andere weersinvloeden.

Ik ben begonnen met een proef bij Glasurit te bestellen volgens de code die zij op hun site hebben staan; veel te blauw. Vervolgens Meissenblau bij RM volgens hun code; veel te blauw. Vervolgens een kleurenstaal bij Willhoit besteld (PPG); veel te blauw. Ok, er waren onderling wel wat nuances maar allemaal veel te blauw vergeleken bij mijn stukken. Max, die nog originele lak op de bovenkant van het dashboard had zitten bevestigde dat het allemaal te blauw was.

Toen ben ik begonnen met de deur (omdat deze de meest gave en onverweerde lak had) op te sturen naar diverse lakfabrikanten om de kleur te laten scannen en te laten maken. Bij de 2e was het raak. Deze hadden het voor elkaar gekregen om de kleur exact na te maken. Dat was Lesonal. Overigens ook een fabrikant die vroeger Porsches gespoten heeft.

Als iemand interesse heeft in de formule; voor een redelijk bedrag is hij bij mij te koop :mrgreen: .............................


.....................met misschien een kleine aanpassing :twisted: :wink:

Return to “Kijk nou toch....”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 58 guests