5607 is 5607 niet meer.
Posted: 21 Oct 2006 22:52
We zijn vandaag naar Haarlem gereden om te kijken naar een Porsche 356 B in de kleur..........aquamarijn blauw.
We (vooral Mirjam) waren nog niet zeker of we de auto in die kleur willen laten spuiten. Op een kleine verfstaal is het moeilijk te beoordelen wat deze kleur doet op een auto. En foto 's op een beeldscherm van de pc zijn niet erg kleurecht.
Na een tip van Matthijs, dat er een Porsche in die kleur bij Siemerinck gestaan had (bedankt nog), heb ik na wat speurwerk gevonden, dat de eigenaar ervan (Peter) in Haarlem woont. Na een mailtje heen en weer, was er al snel een afspraak gemaakt en zijn we naar Haarlem getogen. Peter had er alles bij elkaar ongeveer 10 jaar over gedaan (met de nodige rustpauzes ivm met verhuizing etc.). Wij zijn dit niet van plan. Rens, heeft vandaag nog aan Mirjam beloofd, dat in maart 2007 de auto echt klaar (kan) zal zijn.
De auto van Peter werd uit de garagebox gereden en we waren onmiddelijk om. Dat is toch echt wel een mooie kleur. (Mooier dan zilvergrijs bijvoorbeeld. Daar rijden er miljoenen van op de wereld. In ieder geval lijkt dat zo.) Na bewondering van het noeste werk van Peter, haalde ik de verfstaal tevoorschijn om deze te vergelijken met zijn kleur.
Slik....de staal is groener dan de kleur op de auto van Peter. De kleur 5607 volgens Siemerinck is echt blauw maar de staal van 5607 volgens Ruts is iets groener dan zijn blauw. Nee, 5607 is 5607 niet meer. Iedere verfmenger heeft zijn eigen interpretatie van deze code. Of iedere fabrikant in ieder geval. Hij had Glasurit en mijn staal was R-M.
Dus nu zijn we eigenlijk nog geen stap verder. Ja, we willen aquamarijn blauw maar..... wat is nu aquamarijn blauw?
Wie weet wat de originele kleur 5607 is?
Nog een leuke anecdote van Peter:
Ook hij wilde enkele jaren geleden weten hoe deze kleur het deed op een Porsche 356. Hij hoorde dat een bekend (oud bestuurs-) lid van de Porsche 356 club een auto heeft in de kleur 5607. Hij nam contact op met de heer B. vd H. om hem te vragen of hij zjin auto mocht bekijken. B. vd H. was enthousiast maar vroeg tussen neus en lippen, van welk jaar de Porsche van Peter was. Nou, van 1961. Een B 'tje.
Nee, hier wilde de heer B. vd H. niet aan meewerken. Dit was niet origineel. Hij mocht hem niet zien.
Mwahahahahahahahahahahaaaaaaaaaa.
Lachen zeg. Wat een schijnheilige moraalridder. Volgens mij heeft hij zelf enkele auto 's die niet meer erg origineel zijn. Bijv. een auto met een derde remlicht met ledlampjes is niet erg authentiek. Of was Porsche voor 1960 zijn tijd al zo ver vooruit.
Ik heb begrepen dat altijd tegen Porsche kon zeggen in welke bestaande Porschekleur je je auto gespoten wilde hebben. Dus alle auto 's na 1956 konden in aquamarijn blauw gespoten worden, meneer B. vd H.!!!
Leuk verhaaltje. Maar waarom verbaasde me dit niet echt? Dit was weer een typisch staaltje van arrogantie, waar we deze altijd al verwachten.
We (vooral Mirjam) waren nog niet zeker of we de auto in die kleur willen laten spuiten. Op een kleine verfstaal is het moeilijk te beoordelen wat deze kleur doet op een auto. En foto 's op een beeldscherm van de pc zijn niet erg kleurecht.
Na een tip van Matthijs, dat er een Porsche in die kleur bij Siemerinck gestaan had (bedankt nog), heb ik na wat speurwerk gevonden, dat de eigenaar ervan (Peter) in Haarlem woont. Na een mailtje heen en weer, was er al snel een afspraak gemaakt en zijn we naar Haarlem getogen. Peter had er alles bij elkaar ongeveer 10 jaar over gedaan (met de nodige rustpauzes ivm met verhuizing etc.). Wij zijn dit niet van plan. Rens, heeft vandaag nog aan Mirjam beloofd, dat in maart 2007 de auto echt klaar (kan) zal zijn.
De auto van Peter werd uit de garagebox gereden en we waren onmiddelijk om. Dat is toch echt wel een mooie kleur. (Mooier dan zilvergrijs bijvoorbeeld. Daar rijden er miljoenen van op de wereld. In ieder geval lijkt dat zo.) Na bewondering van het noeste werk van Peter, haalde ik de verfstaal tevoorschijn om deze te vergelijken met zijn kleur.
Slik....de staal is groener dan de kleur op de auto van Peter. De kleur 5607 volgens Siemerinck is echt blauw maar de staal van 5607 volgens Ruts is iets groener dan zijn blauw. Nee, 5607 is 5607 niet meer. Iedere verfmenger heeft zijn eigen interpretatie van deze code. Of iedere fabrikant in ieder geval. Hij had Glasurit en mijn staal was R-M.
Dus nu zijn we eigenlijk nog geen stap verder. Ja, we willen aquamarijn blauw maar..... wat is nu aquamarijn blauw?
Wie weet wat de originele kleur 5607 is?
Nog een leuke anecdote van Peter:
Ook hij wilde enkele jaren geleden weten hoe deze kleur het deed op een Porsche 356. Hij hoorde dat een bekend (oud bestuurs-) lid van de Porsche 356 club een auto heeft in de kleur 5607. Hij nam contact op met de heer B. vd H. om hem te vragen of hij zjin auto mocht bekijken. B. vd H. was enthousiast maar vroeg tussen neus en lippen, van welk jaar de Porsche van Peter was. Nou, van 1961. Een B 'tje.
Nee, hier wilde de heer B. vd H. niet aan meewerken. Dit was niet origineel. Hij mocht hem niet zien.
Mwahahahahahahahahahahaaaaaaaaaa.
Lachen zeg. Wat een schijnheilige moraalridder. Volgens mij heeft hij zelf enkele auto 's die niet meer erg origineel zijn. Bijv. een auto met een derde remlicht met ledlampjes is niet erg authentiek. Of was Porsche voor 1960 zijn tijd al zo ver vooruit.
Ik heb begrepen dat altijd tegen Porsche kon zeggen in welke bestaande Porschekleur je je auto gespoten wilde hebben. Dus alle auto 's na 1956 konden in aquamarijn blauw gespoten worden, meneer B. vd H.!!!
Leuk verhaaltje. Maar waarom verbaasde me dit niet echt? Dit was weer een typisch staaltje van arrogantie, waar we deze altijd al verwachten.