laatste werkdag

Wat wil je dat wij ook weten?
stef69

Postby stef69 » 08 Jun 2009 19:20

JDMM wrote:Dynamosteun kopen ?

Jan.

we hebben een winner !!!

dit blok kan dus nooit draaien! dynamo blijft hangen ... uit principe? :D
Stefan
JDMM

Postby JDMM » 08 Jun 2009 19:58

Shit, kon ik eens wat verdienen ....

En een benzine pomp dan ?

Jan.
JDMM

Postby JDMM » 08 Jun 2009 21:24

Deze lagerschaal bleek bij demontage van het blok, om er een andere nokkenas in te zetten, verkeerd om te liggen, en kan daardoor geen olie krijgen, Etienne heeft de boeken kennelijk goed bestudeerd !
De andere lagerschaal lag gelukkig wel goed en daar heeft het lager dus wel olie gekregen.
Er zit weliswaar een groef in het carter waar de schaal ligt, maar daar zitten twee stiftjes in om de schalen te fixeren, dus de olie kan ook niet rond de schaal door die groef.
Via dit lager en de kanalen in de krukas moeten twee drijfstangen olie krijgen, is dus allemaal niet lekker geweest.
Het lager is ook uitgeslagen in het carter, zodat er min. ook een lijnboortje aan zit te komen, allemaal niet echt gezellig maar wel de realiteit.
Kortom heel goed dat het carter nu los is, anders was de schade later veel groter geweest.
Het lager is inderdaad verkleurd, warmte, oxidatie, ik weet het niet, oude lagers hebben vaker die kleur, maar niet zo donker.
Op de foto ligt alleen de tweede lagerschaal op zijn/haar plaats, bij de andere twee lagers kijk je tegen het carter zonder schaal/ring.

Jan.
E10
Moderator

Postby E10 » 09 Jun 2009 16:25

JDMM wrote:Etienne heeft de boeken kennelijk goed bestudeerd !

Ik heb gewoon een goeie leermeester!

Return to “Kijk nou toch....”